Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Kto kupuje w e-sklepach spożywczych w Polsce i w USA?

Pod koniec zeszłego roku KPMG w Stanach Zjednoczonych przeprowadziło kolejną serię badań wśród reprezentatywnej próby Amerykanów, z którego wynika, że już 48% badanych respondentów kupuje produkty spożywcze przez internet, a dokonywanie w najbliższym czasie zakupów w tym e-kanale deklaruje aż 59% Amerykanów. Czy taki scenariusz w najbliższym czasie czeka również Polskę?

Kto kupuje w e-sklepach spożywczych w Polsce i w USA?
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 31-10-2019, 14:32

- Aby zrozumieć, na ile zmiany zachowań zachodzące za oceanem mogą być prognostykiem dla rynku polskiego, warto przeanalizować strukturę kupujących. Opierając się na wspomnianym badaniu przeprowadzonym przez KPMG pt. „Is there a new recipe for CPG success?” możemy rozróżnić 4 segmenty klientów. Pierwszy segment – „Pionierzy online” – to najbardziej zaawansowani kupujący w sieci (ponad 40% ich wydatków na artykuły spożywcze odbywa się za pośrednictwem e-commerce). Są to osoby zazwyczaj młode (poniżej 35. roku życia), większości mieszkające w aglomeracjach miejskich i relatywnie często stołujące się poza domem - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Szatkowski, starszy menedżer w dziale usług doradczych w zespole doradczym dla sektora FMCG w KPMG w Polsce.

- Kolejnym wyróżniającym się segmentem są „Adopterzy”, którzy w tej chwili, za oceanem robią mniej niż 20% swoich zakupów spożywczych w kanałach cyfrowych, jednak coraz chętniej korzystają z tego kanału. Jest to również grupa, która najmniej angażuje się w promocje – ma stałe preferencje produktowe i relatywnie rzadko modyfikuje swoje listy zakupów pod wpływem ofert promocyjnych - dodaje.

- Trzecim segmentem są „Początkujący w sieci” – ta grupa kupujących jeszcze z rezerwą podchodzi do kanału online i traktuje go jako uzupełnienie możliwości zakupowych. W internecie szukają przede wszystkim tych produktów, których nie mogą znaleźć w swojej okolicy zamieszkania - tłumaczy ekspert.

- Czwartym segmentem są „Wielbiciele sklepów tradycyjnych” – jest to grupa, która w ogóle nie rozważa rozpoczęcia zakupów w sieci. Zazwyczaj są to konsumenci starsi – 80% osób należących do tego segmentu jest w wieku powyżej 35 lat – bardziej niż inne segmenty nastawieni na oszczędny sposób gospodarowania swoimi wydatkami na żywność. Podczas zakupów kierują się przede wszystkim ceną i bieżącymi promocjami - mówi Maciej Szatkowski.

- Analizując rynek amerykański zauważamy, że to właśnie grupa Adopterów jest przede wszystkim odpowiedzialna za szybki wzrost udziału kanałów e-commerce w sprzedaży żywności. Większość kupujących należących do tej grupy, to mieszkańcy mniejszych miejscowości lub przedmieść, którzy aby dokonać większych zakupów muszą kilkanaście kilometrów dojechać do hipermarketu lub centrum handlowego. Osoby te są przyzwyczajone do robienia większych, jednorazowych zakupów. Mieszkają w większości w domach i mają w nich warunki do magazynowania większych ilości produktów - wyjaśnia.

więcej informacji:

Maciej Szatkowski RSS ALERT    /    KPMG RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT    /    e-sklepy spożywcze RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.131.208
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.