Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kto przegrywa walkę z dyskontami: małe sklepy czy hipermarkety

  • Autor: polskieradio.pl
  • Data: 28-05-2014, 19:03

Kiedy na polskim rynku pojawiły się dyskonty, była obawa, że wyprą mały handel. Po kilku latach widać, że się tak nie stało. Większy problem z tym formatem mają hipermarkety. Dlaczego - tłumaczy Andrzej Faliński, z Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

W Polsce działa już 3,5 tys. dyskontów, prognozy mówią o 5-6 tysiącach. W ostatnim czasie pojawił się nowy gracz, który zamierza zamieszać na rynku, zdominowanym dziś przez zagraniczny kapitał. Czy dyskonty nie zagrożą małym osiedlowym sklepom?

- To tylko zwiększy konkurencję - a na tym jak zwykle wygra klient - uspokaja Faliński.

Podkreśla ponadto, że niewielkie sklepy pozyskały w ostatnich latach wielkiego sojusznika, jakim są sieci hurtowe. To tam kupują produktypo niskich cenach, które gwarantują im konkurowanie z dyskontami.

Jak mówi, dyskonty, to bardzo konkurencyjny format handlowy, ale nie jedyny i akurat w Polsce stymulujący, niż wypierający. Mały dyskont i niewielki supermarket uruchomiły w Polsce proces sieciowania firm o profilu kupieckim, czyli tych najmniejszych osiedlowych sklepików. Pomogła w tym franczyza.

Dzięki temu, ocenia ekspert, w tej chwili mamy bardzo dobrą równowagę pod względem cenowym w tym segmencie rynku.

Co ważne, coraz częściej dyskonty toczą bitwę nie na ceny, ale na jakość. W ten sposób, podkreśla Faliński, klienci otrzymują coraz lepsze produkty za bardzo przyzwoite ceny.

Zdaniem specjalistów, rynek handlu detalicznego w najbliższym czasie zdominuje walka o bogacącego się polskiego konsumenta, który coraz częściej poszukuje produktów spożywczych lepszej jakości.

- Dlatego na przestrzeni ostatnich lat byliśmy świadkami, jak dyskonty zamieniały palety na półki, a teraz umieszczają na nich coraz więcej towarów, oznaczonych certyfikatami, znakami jakości i nagrodami - tłumaczy Faliński.

Dyskonty coraz częściej oferują marki własne - ale zaliczane nie do półki ekonomicznej, ale premium.

Większy problem maja hipermarkety, które muszą szukać nowej formuły handlowej i walczyć o utrzymanie swojej pozycji.

A to oznacza optymalizację oferty, tak by była ona najtańsza w stosunku do wysokiej jakości, dostarczenie jak największego wyboru produktów oraz wypracowanie metody dotarcia do jak największej liczby klientów. Trzeba do tego wykorzystywać np. taki kanał sprzedaży, jakim jest Internet.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.