Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Kto rządził w handlu detalicznym w I półroczu?

Handel detaliczny w tym roku mierzy się m.in. z trzema niehandlowymi niedzielami oraz presją płacową i kadrową. Podczas gdy część detalistów szuka miejsca na nowe lokalizacje, inni zmagają się ze spadającą sprzedażą i szukają nowych, skutecznych strategii. Kto radzi sobie najlepiej? Serwis dlahandlu.pl zagląda w półroczne sprawozdania finansowe spółek.

Kto rządził w handlu detalicznym w I półroczu?
fot. Shutterstock
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 30-08-2019, 11:04

Jeronimo Martins

Skonsolidowana sprzedaż Jeronimo Martins w I półroczu br. wzrosła o 5,7 proc., osiągając 8,91 mld euro, a sprzedaż LfL wzrosła o 3,9 proc. W drugim kwartale sprzedaż Grupy wzmocniona efektem kalendarza wielkanocnego wzrosła o 10,3 proc., a LfL o 7,8 proc. Zysk netto ukształtował się na poziomie 181 mln euro. 

Biedronka koncentrowała się na zaspokajaniu potrzeb konsumentów, jednocześnie kontynuując pracę nad zachowaniem efektywności swojego modelu biznesowego w kontekście presji kosztowej. Sprzedaż osiągnęła 6,1 mld euro (26,1 mld zł), co stanowi wzrost o 7,0% w walucie lokalnej (+ 5,2% w euro) i oznacza wzrost udziału w rynku. Pomimo 8 dodatkowych dni wolnych od handlu w stosunku do pierwszego półrocza 2018, sprzedaż LfL wzrosła o 3,7%. W drugim kwartale sprzedaż Biedronki wzrosła o 12,1% (+ 11,5% w euro). Wyniki LfL były wyższe o 8,6%, na co wpływ miała Wielkanoc oraz wyższa inflacja. 

Biedronka otworzyła w I półroczu 27 nowych lokalizacji i zamknęła 11 (16 sklepów netto). Na koniec czerwca w sieci działało 2916 placówek. Sprzedaż Hebe osiągnęła 117 mln euro, co stanowi wzrost o 26,4% w lokalnej walucie (+ 24,3% w euro).

Dino

Przychody ze sprzedaży Dino Polska od stycznia do czerwca 2019 r. wyniosły 3,5 mld zł, co stanowi wzrost o 30,5% rdr. W tym czasie spółka otworzyła 81 marketów, a także uruchomiła nowe centrum logistyczne i rozpoczęła budowę kolejnego. Dino Polska S.A. na rozwój sieci przeznaczyła w pierwszym półroczu 2019 r. 434 mln zł, o 55,9% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Wzrost sprzedaży LfL w pierwszej połowie roku wyniósł 11,1 %. 

W tym czasie otwartych zostało 81 nowych sklepów, dzięki czemu na koniec czerwca br. pod szyldem Dino funkcjonowało 1056 marketów. Stanowi to wzrost o 207 sklepów (tj. 24%) w stosunku do tego samego okresu rok wcześniej. Na przestrzeni trzech lat, do 30 czerwca 2019 r., liczba sklepów w sieci Dino zwiększyła się o 499, czyli niemal podwoiła się.

Carrefour

Sprzedaż sieci Carrefour w Polsce w drugim kwartale br. wyniosła 534 mln euro, co oznacza wzrost LfL o 5,7 proc. W ciągu pierwszego półrocza sprzedaż brutto wyniosła 1,028 mld euro (ok. 4,4 mld zł według średniego kursu euro), co oznacza wzrost LfL o 4,4 proc. 

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    wyniki sieci handlowych RSS ALERT    /    Jeronimo Martins RSS ALERT    /    Carrefour RSS ALERT    /    Dino RSS ALERT    /    Grupa Muszkieterów RSS ALERT    /    SPAR RSS ALERT    /    Eurocash RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.175.38
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.