Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Które sieci tracą najwięcej z powodu odległości ich sklepów do klienta?

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-12-2015, 16:45
Które sieci tracą najwięcej z powodu odległości ich sklepów do klienta?
fot. Shutterstock

Z analizy firmy doradczej OC&C Strategy Consultants wynika, że im więcej sklepów ma sieć i im bliżej jest klienta, tym mniejsze prawdopodobieństwo utraty części sprzedaży – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marek Zdziech, partner w firmie doradczej OC&C Strategy Consultants.

- Odnajdujemy odwrotnie proporcjonalną zależność pomiędzy liczbą sklepów danej sieci, a wielkością utraconej sprzedaży z powodu dużej odległości sklepu („store too far”) – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marek Zdziech, partner w firmie doradczej OC&C Strategy Consultants.

Z analiz firmy wynika, że posiadanie powyżej 450-500 sklepów w Polsce pozwala myśleć o znacznym ograniczeniu utraconej sprzedaży z powodu odległości o sklepu. Z kolei w przypadku liczby poniżej 100 sklepów, utracona sprzedaż jest stosunkowo wysoka.

Przykładowo – według OC&C Strategy Consultants – sieć E.Leclerc, posiadająca w 2014 roku 43 sklepy w Polsce, utraciła ok. 39 proc. potencjalnych aktów zakupowych z powodu niewystarczającej bliskości sklepów.  Z kolei sieć Alma Market (44 punkty sprzedaży) oraz sieć Piotr i Paweł (100 sklepów) utraciły po ok. 38 proc. potencjalnych aktów zakupowych.

Natomiast sieć Biedronka (2550 sklepów) utraciła ok. 22 proc. potencjalnych aktów zakupowych, Żabka (2.600 sklepów) – ok. 30 proc. aktów zakupowych, Lidl (540 sklepów) – ok. 31 proc. aktów, a Tesco (450 sklepów) – ok. 33 proc.

Międzynarodowa firma doradcza OC&C Strategy Consultants przeprowadziła w tym roku po raz kolejny badanie, pytając polskich konsumentów o to, którą z 50 sieci handlowych cenią najbardziej i z jakich powodów. Wyniki wskazują, iż Polacy najbardziej cenią sklepy, które najlepiej zaspokajają jedną lub kilka z czterech dominujących obecnie potrzeb zakupowych: specjalizację, indywidualizację, autentyczność i połączenie sklepu fizycznego z internetowym (multikanałowość). Najlepiej pod tymi względami wypadły w tym roku: Allegro, Rossmann, IKEA, Empik i Apart.  Z kolei liderem sieci spożywczych po raz pierwszy został Lidl.  

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH