REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Kupujemy coraz więcej tanich produktów spożywczych

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 16-04-2009, 10:49
Kupujemy coraz więcej tanich produktów spożywczych

Redukcje etatów i obniżki płac w firmach zaczynają przekładać się na skład koszyka towarów jakie Polacy kupują w sklepach spożywczych. W pierwszym kwartale 2009 roku klienci szukający oszczędności, kupowali tańsze marki i zamienniki, wynika z analizy danych sprzedażowych delikatesów internetowych A.pl.

REKLAMA

- Wyraźnie widać, że klienci starają się zmniejszyć wydatki na artykuły spożywcze. Chcą jednak kupować tyle samo, dlatego coraz częściej sięgają po tańsze produkty - mówi Jakub Milewski z delikatesów internetowych A.pl. - Bardziej popularne stają się marki ze średniej półki, które są znane, ale kosztują dużo mniej - dodaje.

Trend widać najlepiej na przykładzie herbat w tym szczególnie marek ze średniej półki cenowej sprzedawanych za ok. 40 zł/kg. Ich sprzedaż wzrosła w ciągu 3 miesięcy niemal czterokrotnie, podczas gdy marki droższe (powyżej 70 zł/kg) notują ok. 50-procentowe spadki. Podobnie jest w segmencie piw. Choć ich sprzedaż ogółem, z uwagi na lepszą pogodę, wzrosła o ok. 18 proc., to wyraźnie widać, że przy wyborze towaru, poza smakiem, klienci kierują się także ceną. Najszybciej rośnie sprzedaż marek tańszych w cenach ok. 4,5 zł/litr. Wśród piw droższych (6 - 6,5 zł/litr) wzrosty notują marki, których cena jest niższa o kilkanaście groszy na puszce. Tymczasem te nieco droższe sprzedają się słabiej o ok. 5 proc.

Podobnie jest w przypadku napojów bezalkoholowych. Na wiosnę ich sprzedaż jak zwykle znacząco rośnie. Jednak różna jest dynamika tego wzrostu. Najszybciej, ok. 120 proc. w stosunku do stycznia 2009 r., zwiększyła się sprzedaż taniej wody mineralnej sprzedawanej w cenie ok. 0,74 zł/litr. Warto podkreślić, że jej bezpośredni konkurent droższy o 9 groszy na litrze zanotował 25-procentowy spadek. - Klient nie czuje wielkiej różnicy w smaku wody wiec zaczyna preferować tańszą. 6l butla zamiast 5l i kilka groszy mniej na litrze spowodowało migrację klientów z produktu droższego na tańszy - dodaje Jakub Milewski z A.pl. Podobnie jest z popularnymi Pepsi i Coca Colą. Tu minimalnie tańsza Cola trzyma się świetnie. Sprzedaż droższej Pepsi spada. Dużą dynamikę wzrostu notują także tańsze napoje polskich producentów.

Oszczędzamy również na używkach. Choć sprzedaż papierosów ogółem, w ciągu trzech pierwszych miesięcy 2009 roku, nie zmieniła się szczególnie, to jednak i tu można zauważyć zmiany preferencji. Sprzedaż drogich produktów spadła o połowę, na korzyść tańszych marek, które notują kilkunastoprocentowy wzrost zainteresowania.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH