REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Lanczowisko - nowa propozycja Grupy Kościuszko

  • Autor: Polska
  • Data: 14-04-2008, 08:15

Grupa Kościuszko Polskie Jadło ujawniła dziennikowi Polska, że w ciągu najbliższych 3-4 lat chce uruchomić w Polsce 100 restauracji pod marką Lanczowisko. Lokowane będą w biurowcach oraz ruchliwych punktach miast.

REKLAMA

- Nie ukrywam, że mamy zamiar odebrać część rynku firmom takim jak Sodexho czy Eurest - mówi Jan Kościuszko, twórca grupy. W przyszłym tygodniu otwiera pierwsze Lanczowisko w Warszawie przy ul. Marynarskiej. Przejął lokal po stołówce pracowniczej sieci Sodexho.

Jan Kościuszko zasłynął jako twórca sieci restauracji Chłopskie Jadło z polskimi potrawami w średnich cenach. Dwa lata temu sprzedał ją sieci Sphinx. Przez ostatnie dwa lata nie próżnował: otworzył sześć restauracji z szyldem Polskie Jadło oraz osiem fastfoodowych barów Ready&Go, a także rozwinął sprzedaż dań gotowych do supermarketów. W 2007 r. obroty firmy sięgnęły 15,9 mln zł, a zysk netto - 5,2 mln zł.

Lanczowisko lansuje mało znany w Polsce pomysł restauracji z jedzeniem na wagę. "Wchodzisz do lokalu, bierzesz talerz i wybierasz z oferty około 30 dań to, na co tylko masz ochotę. Potem podchodzisz do kasy, gdzie obsługująca osoba waży zawartość talerza" - tak opisuje krakowską restaurację jedna z klientek na forum internetowym.

Trzy pierwsze restauracje testowane były przez kilka miesięcy w Krakowie. Powodzenie Lanczowisk przekroczyło najśmielsze oczekiwania Kościuszki. Cena 23,99 zł za kilogram jedzenia (a w promocji 19,99 zł) przyciąga studentów, wykładowców, pracowników biurowców. - Jedną restaurację w Krakowie odwiedza dziennie 300-400 osób. Średni rachunek z napojami to 15 zł - chwali się prezes Polskiego Jadła.

Tylko w tym roku, dzięki pieniądzom z giełdy, na której Grupa Kościuszko Polskie Jadło zadebiutuje w maju, powstać ma co najmniej 15-20 lokali, głównie w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. - Naszym atutem będzie wybór znacznie większy niż u konkurencji i niższa cena - mówi Kościuszko.

Grupa Polskie Jadło wkracza na rynek, którego wartość firma Impel oszacowała niedawno na ponad 600 mln zł, zaś potencjał na 2,7 mld zł.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 403) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH