Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lato i początek jesieni przyniosły wyraźną poprawę w polskim handlu

  • Autor: info. PR / portalspozywczy.pl
  • Data: 19-10-2010, 13:04

Z danych Eurostatu wynika, że Polska wyróżnia się pod tym względem na terenie Unii Europejskiej. Eksperci z firm prowadzących sprzedaż detaliczną oraz zajmujących się dystrybucją i outsourcingiem sprzedaży przewidują, że druga połowa roku może pozwolić na wyrównanie bilansu po słabej wiośnie i początku lata.


Początek roku w handlu detalicznym był dla wielu firm okresem próby. Produkty stały na półkach, a klienci wyraźnie ograniczali zakupy. Przyczyn tego zjawiska było wiele: długa zima, deszcze i powodzie, żałoba narodowa, lęk przed kryzysem. Na szczęście już od lipca widać było wyraźne ożywienie na rynku. Z opublikowanych w ostatnich dniach danych Eurostatu wynika, że Polska zdecydowanie wyróżnia się na tle innych krajów Unii Europejskiej. W obrębie 27 krajów członkowskich w sierpniu odnotowano średnio spadek sprzedaży detalicznej o 0,3 proc., a w ujęciu rok do roku wzrost zaledwie o 0,8. Polska ze wzrostem rocznym na poziomie 6,7 proc. jest zdecydowanym liderem.

- Ostatnie tygodnie przyniosły oczekiwaną poprawę w wynikach handlowych - mówi Łukasz Gajewski, prezes firmy Target BPO, specjalizującej się w outsourcingu sprzedaży m.in. dla dużych koncernów branży FMCG. - Od naszych przedstawicieli handlowych w całej Polsce napływają optymistyczne informacje. Znacznie zwiększyła się rotacja produktów na półkach, wzrastają obroty. Od początku lipca do końca września zanotowaliśmy wzrost sprzedaży o około 10 proc.

Podobne doniesienia docierają z rynku odzieżowego. Jak wynika z najnowszego raportu PMR, firmy branży obuwniczej i odzieżowej przewidują poprawę sprzedaży w drugiej połowie 2010 r. Nastroje przedsiębiorców są lepsze niż w analogicznym okresie roku 2009.

- Druga połowa roku przyniosła zdecydowany wzrost zainteresowania ubraniami naszych kolekcji - mówi Mirosław Misztal, Prezes spółki Monnari, która dzięki poprawie wyników sprzedaży oraz umiejętnym zabiegom kierownictwa odbudowuje swoją pozycję. - Ostatni czas był w branży odzieżowej bardzo trudny. Teraz widać wyraźną poprawę, co daje dobre prognozy nie tylko dla naszej firmy, lecz także całego sektora.

Wzrasta również sprzedaż dóbr trwałego użytku. Ma to związek przede wszystkim z planowaną podwyżką VAT-u. Konsumenci, w obawie przed zapowiadanym wzrostem cen (taką obawę wyraża 37 proc. Polaków), ruszyli do sklepów. Zwiększone zainteresowanie sprzętem komputerowym i wyposażenia domowego odnotowano już w lipcu. Dane GUS-u wskazują, że ogłoszenie planów rządu spowodowało nawet 27 procentowy wzrost sprzedaży mebli, sprzętu AGD i RTV. Eksperci podkreślają, że w najbliższym czasie możemy spodziewać się kolejnej fali wzrostu i to zarówno w zakresie sprzedaży detalicznej jak i w segmencie B2B.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 885) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH