Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lekkerland mocno traci w Polsce. Cała grupa notuje wzrost obrotów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-04-2012, 10:15
Lekkerland mocno traci w Polsce. Cała grupa notuje wzrost obrotów

W 2011 r. w Europie Wschodniej łączna sprzedaż w grupy Lekkerland wyniosła 962 mln euro, co oznacza stratę w wysokości 8 proc. Spadek ten został zrekompensowany pomyślnym rozwojem sytuacji w Niemczech oraz reszcie Europy Zachodniej. Cała Grupa Lekkerland AG & Co. KG, zajmująca się hurtową sprzedażą produktów convenience, zwiększyła obroty o około 120 mln euro, do 12,319 mld euro.

Michael Hoffmann, dyrektor generalny grupy Lekkerland stwierdził, że jest zadowolony z poziomu rozwoju firmy. - W szczególności cieszy nas fakt, że udało nam się przedłużyć umowy z naszymi najważniejszymi klientami - wyjaśnił.

W przyszłości Lekkerland będzie dostawcą wszystkich grup asortymentowych, na które największe spółki paliwowe ogłosiły przetarg w ośmiu krajach Europy. Umowy z firmą Lekkerland przedłużył szereg dużych sieci stacji paliw w Niemczech, Austrii i Belgii, a część z nich nawet rozszerzyła zakres współpracy.

Grupa wygenerowała dochody w wysokości 51 mln euro, czyli 13 mln euro mniej, aniżeli rok wcześniej. Po dokonaniu jednorazowej korekty, która zwiększyła dochody osiągnięte w 2010 roku o mniej więcej 10 mln euro, skonsolidowany zysk za 2011 rok wzrósł o porównywalny poziom.

W 2012 roku firma zamierza się skoncentrować na strategicznej reorganizacji. - Musimy określić parametry sukcesu w przyszłym roku. Dlatego też naszym kluczowym zadaniem na rok bieżący jest stworzenie modelu na przyszłość, który pozwoli nam napisać kolejny rozdział w historii firmy Lekkerland - powiedział Michael Hoffmann.

Po niewielkim spadku poziomu sprzedaży firmie Lekkerland udało się w 2011 roku zatrzymać negatywne trendy w Niemczech i zwiększyć sprzedaż o 150 mln euro do łącznej kwoty 6,809 mld euro. Oprócz stabilnego wzrostu obrotów wyrobami tytoniowymi głównym elementem, który przyczynił się do tak dobrego wyniku był wzrost sprzedaży produktów spożywczych i przemysłowych, które stanowiły mniej więcej 55 proc. całkowitych obrotów firmy Lekkerland w Niemczech w ubiegłym roku.

Pomimo pewnych utrudnień o charakterze systemowym, wynikających z wprowadzonych przez niektóre kraje obostrzeń w odniesieniu do wyrobów tytoniowych oraz wojen cenowych w obrocie detalicznym, Lekkerland był w stanie zwiększyć sprzedaż również w pozostałej części Europy Zachodniej o 53 mln euro, do 4,548 mld euro.

W 2011 roku w Europie Wschodniej łączna sprzedaż w grupy Lekkerland wyniosła 962 mln euro, co oznacza stratę w wysokości 8 proc. Spadek ten został zrekompensowany pomyślnym rozwojem sytuacji w Niemczech oraz reszcie Europy Zachodniej.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 760) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH