Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lekkerland Polska: W 2008 r. nasza sprzedaż wzrosła do 767 mln euro

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 29-04-2009, 12:24
Lekkerland Polska: W 2008 r. nasza sprzedaż wzrosła do 767 mln euro

Polskia spółka, międzynarodowego koncernu hurtowego Lekkerland AG & Co. KG osiągnęła w 2008 roku sprzedaż w wysokości 767 mln euro, co oznacza wzrost o 14,8 proc. w stosunku do poprzedniego roku, kiedy to przychody ze sprzedaży wyniosły 668 mln euro. Firma nie podała informacji na temat wygenerowanego zysku za 2008 r.

Do wzrostu sprzedaży na polskim rynku przyczyniła się szczególnie wyższa sprzedaż produktów tytoniowych. W roku 2008 firma poddała rebrandingowi wszystkie przedpłacone produkty elektroniczne typu „prepaid". Są one teraz dostępne pod wspólną nazwą „e-va".

- Obecnie możemy zaoferować naszym klientom wielką różnorodność produktów elektronicznych typu „prepaid" pod jedną, nadrzędną marką - mówi Dariusz Zdanowicz, prezes zarządu Lekkerland Polska. Spółka za rządza w naszym kraju ośmioma magazynami i sześcioma TSP i zaopatruje w produkty 14,7 tys. punktów handlowych.

Cała grupa Lekkerland AG & Co. KG, zwiększyła w 2008 roku obroty o 3,5 proc. do poziomu 11,6 mln euro.

W 2008 roku Lekkerland dotknęły zawirowania na rynku paliw. Z powodu wysokich cen paliw w pierwszych dwóch kwartałach firma przykładowo odczuła znaczący spadek zakupów na stacjach paliw. To oraz kilka innych szczególnych czynników doprowadziło do spadku zysku EBITDA o 9,9 proc. do kwoty 136 mln euro oraz wyniku EBIT o 19,6 proc. do poziomu 82 mln Euro.
W 2007 r. zysk EBITDA Lekkerlandu spadł o 7 proc., do poziomu 151 mln euro, natomiast zysk obniżył się jeszcze bardziej, bo o 9,7 procent, do poziomu 102 mln euro.

Na wynik miały także wpływ czynniki specjalne takie jak koszty związane z uruchomieniem nowego Food Services Division - „Food Intelligence", który w ubiegłym roku rozszerzył działalność przedsiębiorstwa w związku z realizacją strategii wzrostu, jak również korekty wartości w Polsce i Rumunii.

Jednak władze firmy zapewniają o dobrych perspektywach dla firmy. - Uzgodnione w 2008 roku przedłużenia umów z kluczowymi klientami tworzą dobrą podstawę dla dalszego pomyślnego rozwoju działalności grupy Lekkerland - mówi Christian Berner, Chief Executive Officer (CEO) grupy Lekkerland.

W 2008 roku 58 proc. ogółu obrotów grupy w kwocie 6,7 mld euro zrealizowano w spółce w Niemczech. Tym samym obroty są o 0,9 proc. wyższe od wyniku uzyskanego w ubiegłym roku i zasadniczo pozostają stabilne.

Pomimo trudnych warunków rynkowych w obszarze Food / Non Food udało się osiągnąć wzrost sprzedaży w wysokości 3,4 proc. Ten asortyment wykazuje obroty rzędu 1,4 mld euro. W zakresie wyrobów tytoniowych zaobserwowano w Niemczech stabilizację obrotów w wysokości 5,3 mld Euro, czyli na poziomie roku poprzedniego.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 643) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH