REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Lekkerland sprzedaje biznes w Polsce?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 29-04-2013, 16:09
Lekkerland sprzedaje biznes w Polsce?
Lekkerland rozważa różne opcje związane z wydzieleniem działalności w Polsce

Niemiecka Grupa Lekkerland AG and Co. KG, zajmująca się hurtową sprzedażą produktów convenience, podjęła decyzję o sprzedaży swoich biznesów w Europie Wschodniej. Grupa zdecydowała o wydzieleniu w swych strukturach działalności w Czechach i Polsce oraz zamknęła działalność w Rumunii, zgodnie z nową strategią koncentrowania się na core-businessie.

REKLAMA

"Model biznesowy skopiowany z innych krajów nie przyniósł oczekiwanego sukcesu w krajach Europy Wschodniej i w opinii zarządu perspektywy Lekkerland Group na tych rynkach nie są obiecujące w dającej się przewidzieć przyszłości. Dlatego podjęta została decyzja o wyprzedaży działalności w Europie Wschodniej i skoncentrowaniu się na rynkach, gdzie model biznesowy Lekkerland i strategia Convenience 2020, mogą przynosić zyski" - poinformował zarząd Lekkerland. 

Nowa strategia grupy nazwana „Convenience 2020 - Agenda for Success" skupia się na działalności podstawowej i wymaga zmian strukturalnych.

„Perspektywy na przyszłość są pozytywne. Rok 2012 był dla nas rokiem przemian, w którym zdefiniowaliśmy kluczowe parametry naszego sukcesu w przyszłości i kierunki naszej nowej strategii korporacyjnej" - mówi Michael Hoffmann, prezes Lekkerland AG & Co. KG.

„Nasza strategia Convenience 2020 stawia Lekkerland Group na właściwej drodze do sukcesu. Zdefiniowaliśmy jasne cele, które konsekwentnie realizujemy„- dodał.

W 2013 roku głównymi celami będą znaczne inwestycje w zdolności produkcyjne grupy - w tym inwestycje w takie obszary jak IT, logistyka i HR.

Pozytywne efekty nowej strategii i wyeliminowania negatywnego wpływu na zyski grupy segmentu Europy Wschodniej od 2014 roku będzie skutkowało wyraźną poprawą skonsolidowanego zysku netto od tego momentu.

Grupa Lekkerland podała, że zwiększyła sprzedaż w 2012 roku o 127,2 mln euro do 11,48 mld euro (bez działalności w Europie Wschodniej).

Zysk netto grupy (włączając wyniki spółek Europy Wschodniej) wzrósł w 2012 roku do 80,3 mln euro z 50,8 mln euro rok wcześniej, głównie dzięki dobrym wynikom w Niemczech. Na wyniki w Niemczech jednorazowy pozytywny wpływ miała sprzedaż spółki zależnej Convenience Concept w ubiegłym roku.

Skonsolidowany zysk netto, skorygowany o segment Europy Wschodniej, wyniósł w 2012 roku 110,7 mln euro i był o 44,7 mln euro wyższy niż w 2011 roku.

Grupa, która działa w ośmiu krajach Europy, ustabilizowała biznes w 2012 roku i zaczęła rozwijać nową strategię skupiając się na działalności podstawowej. Zgodnie z tą strategią Lekkerland zdecydowałą o wydzieleniu w swych strukturach działalność segmentów w Europie Wschodniej.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 811) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH