Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lekkerland sprzedaje biznes w Polsce?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 29-04-2013, 16:09
Lekkerland sprzedaje biznes w Polsce?
Lekkerland rozważa różne opcje związane z wydzieleniem działalności w Polsce

Niemiecka Grupa Lekkerland AG and Co. KG, zajmująca się hurtową sprzedażą produktów convenience, podjęła decyzję o sprzedaży swoich biznesów w Europie Wschodniej. Grupa zdecydowała o wydzieleniu w swych strukturach działalności w Czechach i Polsce oraz zamknęła działalność w Rumunii, zgodnie z nową strategią koncentrowania się na core-businessie.

"Model biznesowy skopiowany z innych krajów nie przyniósł oczekiwanego sukcesu w krajach Europy Wschodniej i w opinii zarządu perspektywy Lekkerland Group na tych rynkach nie są obiecujące w dającej się przewidzieć przyszłości. Dlatego podjęta została decyzja o wyprzedaży działalności w Europie Wschodniej i skoncentrowaniu się na rynkach, gdzie model biznesowy Lekkerland i strategia Convenience 2020, mogą przynosić zyski" - poinformował zarząd Lekkerland. 

Nowa strategia grupy nazwana „Convenience 2020 - Agenda for Success" skupia się na działalności podstawowej i wymaga zmian strukturalnych.

„Perspektywy na przyszłość są pozytywne. Rok 2012 był dla nas rokiem przemian, w którym zdefiniowaliśmy kluczowe parametry naszego sukcesu w przyszłości i kierunki naszej nowej strategii korporacyjnej" - mówi Michael Hoffmann, prezes Lekkerland AG & Co. KG.

„Nasza strategia Convenience 2020 stawia Lekkerland Group na właściwej drodze do sukcesu. Zdefiniowaliśmy jasne cele, które konsekwentnie realizujemy„- dodał.

W 2013 roku głównymi celami będą znaczne inwestycje w zdolności produkcyjne grupy - w tym inwestycje w takie obszary jak IT, logistyka i HR.

Pozytywne efekty nowej strategii i wyeliminowania negatywnego wpływu na zyski grupy segmentu Europy Wschodniej od 2014 roku będzie skutkowało wyraźną poprawą skonsolidowanego zysku netto od tego momentu.

Grupa Lekkerland podała, że zwiększyła sprzedaż w 2012 roku o 127,2 mln euro do 11,48 mld euro (bez działalności w Europie Wschodniej).

Zysk netto grupy (włączając wyniki spółek Europy Wschodniej) wzrósł w 2012 roku do 80,3 mln euro z 50,8 mln euro rok wcześniej, głównie dzięki dobrym wynikom w Niemczech. Na wyniki w Niemczech jednorazowy pozytywny wpływ miała sprzedaż spółki zależnej Convenience Concept w ubiegłym roku.

Skonsolidowany zysk netto, skorygowany o segment Europy Wschodniej, wyniósł w 2012 roku 110,7 mln euro i był o 44,7 mln euro wyższy niż w 2011 roku.

Grupa, która działa w ośmiu krajach Europy, ustabilizowała biznes w 2012 roku i zaczęła rozwijać nową strategię skupiając się na działalności podstawowej. Zgodnie z tą strategią Lekkerland zdecydowałą o wydzieleniu w swych strukturach działalność segmentów w Europie Wschodniej.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 108) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH