Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Letnie wyprzedaże przyciągają większość konsumentów

  • Autor: portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 20-07-2015, 19:18

Trzech na czterech konsumentów korzysta z letnich wyprzedaży. Konsumenci kuszeni sięgającymi nawet 70 proc. przecenami, chętnie kupują różne towary, często podejmując pochopne decyzje. Zwroty wyglądają jednak inaczej w e-sklepach i sklepach stacjonarnych.

E-klient ma łatwiej

Przecenione produkty w e-sklepie podlegają zwrotowi, jeśli wyprzedaż internetowa wiąże się z zawarciem umowy na odległość.

– Gdy towar kupujemy online, nie mając możliwości jego dokładnego obejrzenia i sprawdzenia, wtedy mamy możliwość zwrotu. W takim wypadku konsument może odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od jej zawarcia, nawet gdy towar został przeceniony – mówi Rafał Stępniewski z Rzetelnyregulamin.pl.

– Zwrotom nie podlegają natomiast przecenione produkty, których w regularnych cenach także nie można zwracać – dodaje.

Do takich produktów zaliczane są np. produkty ulegające szybkiemu zepsuciu lub mające krótki termin przydatności do użycia np. zamówione online produkty spożywcze. W przypadku, gdy konsument po otrzymaniu produktu otworzył zapieczętowane opakowanie, nie będzie mógł zwrócić kosmetyków czy środków higienicznych, czyli produktów niezwracanych ze względu na ochronę zdrowia lub względy higieniczne. Podobnie jest w przypadku nagrań dźwiękowych, wizualnych lub programów komputerowych.

 W regulaminach sklepów internetowych zdarzają się  zapisy mówiące o braku możliwości zwrotu przecenionego towaru.

– Przedsiębiorcy zajmujący się e-handlem powinni pamiętać, że działania promocyjne takie jak przeceny czy wyprzedaże, nie wyłączają zastosowania przepisów konsumenckich. Zapis o braku możliwości zwrotu towaru objętego promocją cenową lub wyprzedażą jest klauzulą niedozwoloną, za której stosowanie UOKiK może założyć na e-sklep karę finansową. Ponadto informacje o udzielanych rabatach i dostępnych promocjach nie mogą wprowadzać konsumentów w błąd. Za to również na e-sprzedawców może zostać założona kara – podkreśla Stępniewski

Dobra wola sprzedawcy w sklepie stacjonarnym

Inaczej wygląda kwestia zwrotu przecenionych towarów w sklepach stacjonarnych.

– W tym przypadku wyłącznie od woli sprzedawcy, tj. danego sklepu, zależy to, czy przyjmie z powrotem przeceniony produkt, ponieważ sklep nie ma takiego obowiązku, który wynikałby z przepisów prawa – wyjaśnia Rafał Stępniewski.

Sklep dopuszczający taką możliwość może jednak wprowadzić dodatkowe obowiązki jak np. oryginalne opakowanie lub może ograniczyć formę zwrotu płatności w postaci vouchera, który można wykorzystać w późniejszym czasie w danym sklepie. W takich przypadkach warto przy zakupie przecenionego towaru spytać sprzedawcę o to, czy będzie można dokonać zwrotu, w jakim terminie i na jakich warunkach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • biwak 10-08-2015, 15:43:
Widomo, zawsze tak jest w sezonie przecen. Gdyby nie to to chyba nic bym nie kupował, bo wszystko dorgie. Ostatnio przekonałem się dozakupów w necie i t0shirta w BeJeans.pl sobie kupiłem. Fajnie ze mają infolinię, to dla nich na plus, bo jednak wolę pogadać, a nie czytać, szczególnie jeśli chodzi o warunki dostawy i zwrotów.
  • Janusz Czerwiński 23-07-2015, 12:31:
Nie zważając na wszelkie komentarze, zawsze zakupy przez internet będę uważać za wygodniejsze i bezpieczniejsze niż w sklepie stacjonarnym. Dlaczego? Chroni nas nowa ustawa o prawach konsumenta, tj. mamy prawo do zwrotu towaru bez podawania przyczyny, a jeśli sprzedawca nie poinformuje nas o nim (o prawie), mamy rok na zwrot. W sklepach stacjonarnych różnie bywa z tą rezygnacją - wszystko zależy od widzimisie sprzedawcy/sklepy itd. Tutaj mamy pewność. Sprawdźcie sobie w ogóle jak zmieniło się prawo do zwrotu jeżeli chodzi o nową ustawę, na tym blogu jest tabelka prokonsumencki.pl/blog/zwrot-towaru-zakupionego-przez-internet-przez-konsumenta-nowa-ustawa-konsumencka/ jak dla mnie teraz jest o nebo leipej

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 715) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH