Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Letnie wyprzedaże rozpoczęły się rekordowo wcześnie

Jeszcze dwa lata temu na letnie wyprzedaże sięgające -50% trzeba było czekać do końca lipca. W tym roku rozpoczęły się one rekordowo wcześnie, bo już w drugiej połowie czerwca.

W blisko 400 centrach handlowych w Polsce zaczynają się właśnie letnie wyprzedaże, potrwają one do końca lipca. Jak wynika z sondy 
zakupowej Silesia City Center, weźmie w nich udział aż 81 proc. Polaków robiących zakupy w galeriach handlowych. Do sklepów odzieżowych wybierze się ponad 63 proc. kupujących, na drugim miejscu sięgniemy po buty. W okresie wyprzedaży sklepy z butami odwiedzi 45
proc. Polaków. To dwa najpopularniejsze kierunki wyprzedażowych zakupów.

Nic więc dziwnego, że sklepy z ubraniami i butami z roku na rok rozpoczynają wyprzedaże coraz wcześniej. Wyższa jest także wysokość rabatów otwierających sezon przecen. - Przecena rzędu 10-20% proc., która do tej pory otwierała sezon letnich wyprzedaży nie robi już na nikim wrażenia. Konsumenci tygodniami czekają na dalsze spadki cen, wstrzymując się od zakupów - mówi Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center. I dodaje: - Na to nie mogą sobie pozwolić sklepy, które z jednej strony muszą zaktywizować sprzedaż w wakacje, zwłaszcza w lipcu, z drugiej zrobić miejsce dla coraz popularniejszych kolekcji pre-fall, które do sklepów wchodzą już na początku sierpnia - mówi.

Ile chęć rozruszania rynku to nie jedyny powód przyśpieszonych wyprzedaży. Stoi za tym także coraz wyższa świadomość Polaków oraz fakt,
że zrozumieliśmy mechanizm, jakim rządzą się wyprzedaże. Dziś aż 46 proc. Polaków deklaruje, że zrobi zakupy jak tylko pojawią się pierwsze
przeceny.

Ile jesteśmy skłonni wydać? - Przeciętny, wyprzedażowy budżet zamyka się w tym roku w przedziale 200-400 zł - taką kwotę na wyprzedaże skłonne jest przeznaczyć 52 proc. Polaków robiących zakupy w centrach handlowych. Poniżej 200 zł wyda 21 proc. z nas. 4 proc. deklaruje, że zrobi zakupy za ponad 1000 zł. Pod tym względem wydatki ani drgną w porównaniu z 2012 rokiem, kiedy średni budżet wynosił 350 zł. Taką kwotę deklarowało wtedy 54 proc. z nas - dodają przedstawiciele centrum.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

wyprzedaże RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.119.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.