Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Liczba e-sklepów w Polsce rośnie, ale nie wszyscy są przygotowani

  • Autor: portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 21-05-2015, 09:56

Sklepy internetowe w Polsce powstają jak grzyby po deszczu i ich liczba stale rośnie. Według prognoz Sociomantic Labs, w 2015 roku liczba sklepów internetowych w Polsce przekroczy 22 tysiące. Rynek e-commerce cechuje obniżony próg wejścia, dlatego wiele osób mających pomysł na własny biznes próbuje sił w założeniu firmy handlującej w sieci.

Jednak wiele z e-sklepów nie jest prawnie gotowa do sprzedaży w sieci. Nie wszyscy e-przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z tego, jak ważna jest np. treść regulaminu ich e-sklepu, w którym muszą być zawarte kluczowe kwestie związane z jego funkcjonowaniem. Panuje wręcz przekonanie, że w takim regulaminie można umieścić wszystko, co przyjdzie nam do głowy.

Pomysł na „wrzucenie” do regulaminu sklepu informacji, często niezgodnych z prawem, nie zwalnia przedsiębiorcy z odpowiedzialności, a może wręcz przysporzyć sporych problemów.

Skopiowanie regulaminu innego sklepu internetowego jest częstą praktyką e-przedsiębiorców.

– Czytając regulaminy niektórych e-sklepów  można wręcz zauważyć, że ich zapisy odbiegają od charakteru danego sklepu, jakby je po prostu skopiowano metodą kopiuj-wklej. Niektórzy zapominają wręcz usunąć nazwy innego sklepu, od którego został „pożyczony” – mówi Rafał Stępniewski z RzetelnyRegulamin.pl.

- Takie kopiowanie całości treści, niedostosowanej do konkretnej działalności, jest wprowadzaniem klienta w błąd i stosowaniem nieuczciwych praktyk rynkowych zarówno względem klientów jak i przedsiębiorcy, od którego skopiowało się dokument. A przecież regulamin jest niezbędnym elementem zgodnego z prawem funkcjonowania e-sklepu – dodaje.

 Kolejną sprawą, przy której e-przedsiębiorcy narażeni są na problemy z prawem, jest wpisywanie w regulaminach sklepów jak najwięcej informacji, które mają teoretycznie zdejmować z nich odpowiedzialność. Treści informujące o tym, że sklep nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne błędy w opisie lub drobne rozbieżności między zdjęciem produktu a jego rzeczywistym wyglądem i że nie mogą być one podstawą reklamacji, to przykłady zapisów z Rejestru Klauzul Niedozwolonych.

– Są to wszystko zapisy niewiążące z mocy prawa. Dodanie ich nie zmniejsza odpowiedzialności sklepu za nierzetelne informacje czy opisy produktów. Klient e-sklepu musi być dokładnie poinformowany o produkcie, który planuje kupić. Co ważne, nieodpowiednie zdjęcie czy brak specyfikacji technicznej, stanowi złamanie obowiązków informacyjnych. A za to właścicielowi sklepu internetowego grozi kara grzywny do 5 tys. zł – mówi Stępniewski.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.