REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Liczba e-sklepów w Polsce rośnie, ale nie wszyscy są przygotowani

  • Autor: portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 21-05-2015, 09:56

Sklepy internetowe w Polsce powstają jak grzyby po deszczu i ich liczba stale rośnie. Według prognoz Sociomantic Labs, w 2015 roku liczba sklepów internetowych w Polsce przekroczy 22 tysiące. Rynek e-commerce cechuje obniżony próg wejścia, dlatego wiele osób mających pomysł na własny biznes próbuje sił w założeniu firmy handlującej w sieci.

REKLAMA

Jednak wiele z e-sklepów nie jest prawnie gotowa do sprzedaży w sieci. Nie wszyscy e-przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z tego, jak ważna jest np. treść regulaminu ich e-sklepu, w którym muszą być zawarte kluczowe kwestie związane z jego funkcjonowaniem. Panuje wręcz przekonanie, że w takim regulaminie można umieścić wszystko, co przyjdzie nam do głowy.

Pomysł na „wrzucenie” do regulaminu sklepu informacji, często niezgodnych z prawem, nie zwalnia przedsiębiorcy z odpowiedzialności, a może wręcz przysporzyć sporych problemów.

Skopiowanie regulaminu innego sklepu internetowego jest częstą praktyką e-przedsiębiorców.

– Czytając regulaminy niektórych e-sklepów  można wręcz zauważyć, że ich zapisy odbiegają od charakteru danego sklepu, jakby je po prostu skopiowano metodą kopiuj-wklej. Niektórzy zapominają wręcz usunąć nazwy innego sklepu, od którego został „pożyczony” – mówi Rafał Stępniewski z RzetelnyRegulamin.pl.

- Takie kopiowanie całości treści, niedostosowanej do konkretnej działalności, jest wprowadzaniem klienta w błąd i stosowaniem nieuczciwych praktyk rynkowych zarówno względem klientów jak i przedsiębiorcy, od którego skopiowało się dokument. A przecież regulamin jest niezbędnym elementem zgodnego z prawem funkcjonowania e-sklepu – dodaje.

 Kolejną sprawą, przy której e-przedsiębiorcy narażeni są na problemy z prawem, jest wpisywanie w regulaminach sklepów jak najwięcej informacji, które mają teoretycznie zdejmować z nich odpowiedzialność. Treści informujące o tym, że sklep nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne błędy w opisie lub drobne rozbieżności między zdjęciem produktu a jego rzeczywistym wyglądem i że nie mogą być one podstawą reklamacji, to przykłady zapisów z Rejestru Klauzul Niedozwolonych.

– Są to wszystko zapisy niewiążące z mocy prawa. Dodanie ich nie zmniejsza odpowiedzialności sklepu za nierzetelne informacje czy opisy produktów. Klient e-sklepu musi być dokładnie poinformowany o produkcie, który planuje kupić. Co ważne, nieodpowiednie zdjęcie czy brak specyfikacji technicznej, stanowi złamanie obowiązków informacyjnych. A za to właścicielowi sklepu internetowego grozi kara grzywny do 5 tys. zł – mówi Stępniewski.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH