Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Liczba recenzji wpływa na decyzje zakupowe w e-handlu

Na decyzje zakupowe wpływ ma łączna ocena produktu, wyrażająca się zazwyczaj poprzez liczbę gwiazdek. Nikogo nie przekona produkt z tysiącami opinii, który oceniany jest na mniej niż 3 gwiazdki.

W takim przypadku każda kolejna opinia raczej pogrąża produkt, niż go promuje. Liczne badania rynkowe wskazują na to, że minimalna akceptowalna przez kupujących liczba gwiazdek to 4. Należy jednak pamiętać jak ważne jest również odniesienie do konkurencyjnych produktów – być może konkurencja wymusi znacznie wyższe oceny. Firma Power Reviews przeprowadziła badanie nt. optymalnej liczby gwiazdek, którą określiła jako przedział od 4.2 do 4.6. Przedział ten nie zbliża się zbytnio do maksymalnej oceny (5), ponieważ zbyt wysoka liczba gwiazdek staje się niewiarygodna w oczach kupujących.

Kategoria produktu również ma znaczenie. W przypadku produktów, które są znane kupującym, o niskiej wartości, małym ryzyku błędu i charakteryzujące się szybkim cyklem zakupu ocena ma zdecydowanie mniejsze znaczenie podczas podejmowania decyzji zakupowej.

Jest wiele czynników, które decydują o tym, jaka liczba recenzji będzie uważana za przewagę konkurencyjną przez potencjalnego klienta.

Sklep oraz otoczenie konkurencyjne: istnieją sklepy i kategorie, w których liczba opinii dla poszczególnych produktów jest liczona w tysiącach. Dla przykładu słuchawki Panasonic ErgoFit w sklepie Amazon.com zgromadziły ponad 33 tysiące recenzji. Na drugim biegunie znajdują się kategorie, w których uzbieranie zaledwie kilku recenzji jest nie lada wyzwaniem. Sprzedaż produktów w kategoriach często ocenianych będzie od producenta wymagała większego nakładu sił. Nowe produkty bowiem będą porównywane z tymi, które mają już ogromną bazę recenzji.

Jak przełożyć powyższe założenia na konkretne rekomendacje?

W eStoreMedia stworzyliśmy badanie elastyczności postrzegania liczby opinii oraz gwiazdek. Dzięki niemu możemy rekomendować optymalny poziom opinii dla konkretnych produktów, który będzie brał pod uwagę powyższe czynniki. Badanie pilotażowo zostało przeprowadzone dla międzynarodowego koncernu na 5 kluczowych rynkach – od USA po Japonię. Od września 2016 zbudowany na jego podstawie algorytm będzie częścią raportów eStoreCheck.com.

więcej informacji:

e-handel RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.167.18.170
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.