REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Liczba recenzji wpływa na decyzje zakupowe w e-handlu

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 03-08-2016, 14:45

Na decyzje zakupowe wpływ ma łączna ocena produktu, wyrażająca się zazwyczaj poprzez liczbę gwiazdek. Nikogo nie przekona produkt z tysiącami opinii, który oceniany jest na mniej niż 3 gwiazdki.

REKLAMA

W takim przypadku każda kolejna opinia raczej pogrąża produkt, niż go promuje. Liczne badania rynkowe wskazują na to, że minimalna akceptowalna przez kupujących liczba gwiazdek to 4. Należy jednak pamiętać jak ważne jest również odniesienie do konkurencyjnych produktów – być może konkurencja wymusi znacznie wyższe oceny. Firma Power Reviews przeprowadziła badanie nt. optymalnej liczby gwiazdek, którą określiła jako przedział od 4.2 do 4.6. Przedział ten nie zbliża się zbytnio do maksymalnej oceny (5), ponieważ zbyt wysoka liczba gwiazdek staje się niewiarygodna w oczach kupujących.

Kategoria produktu również ma znaczenie. W przypadku produktów, które są znane kupującym, o niskiej wartości, małym ryzyku błędu i charakteryzujące się szybkim cyklem zakupu ocena ma zdecydowanie mniejsze znaczenie podczas podejmowania decyzji zakupowej.

Jest wiele czynników, które decydują o tym, jaka liczba recenzji będzie uważana za przewagę konkurencyjną przez potencjalnego klienta.

Sklep oraz otoczenie konkurencyjne: istnieją sklepy i kategorie, w których liczba opinii dla poszczególnych produktów jest liczona w tysiącach. Dla przykładu słuchawki Panasonic ErgoFit w sklepie Amazon.com zgromadziły ponad 33 tysiące recenzji. Na drugim biegunie znajdują się kategorie, w których uzbieranie zaledwie kilku recenzji jest nie lada wyzwaniem. Sprzedaż produktów w kategoriach często ocenianych będzie od producenta wymagała większego nakładu sił. Nowe produkty bowiem będą porównywane z tymi, które mają już ogromną bazę recenzji.

Jak przełożyć powyższe założenia na konkretne rekomendacje?

W eStoreMedia stworzyliśmy badanie elastyczności postrzegania liczby opinii oraz gwiazdek. Dzięki niemu możemy rekomendować optymalny poziom opinii dla konkretnych produktów, który będzie brał pod uwagę powyższe czynniki. Badanie pilotażowo zostało przeprowadzone dla międzynarodowego koncernu na 5 kluczowych rynkach – od USA po Japonię. Od września 2016 zbudowany na jego podstawie algorytm będzie częścią raportów eStoreCheck.com.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 542) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH