Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Liczba sklepów nieznacznie spadła, wzrosła powierzchnia spzedażowa

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 12-10-2012, 14:43

Na koniec 2011 r. szacowana liczba sklepów w Polsce wyniosła 345 tys. i była niższa niż przed rokiem o 0,3 proc. Powierzchnia sprzedażowa sklepów w końcu 2011 r. wyniosła ok. 32 984 tys. mkw. i była większa niż w roku poprzednim o 3,8 proc .

Jak wynika z ostatniej publikacji GUS, wzrost powierzchni zanotowano w sklepach we wszystkich przedziałach powierzchniowych. Największy przyrost powierzchni odnotowano w przedziale 400 - 999 mkw. (o 6,1%) oraz 1000 mkw. i więcej (o 5,7%). Wolniejszy wzrost powierzchni sklepów zaobserwowano natomiast w przedziale 100 - 399 mkw. (o 3,2%), oraz 99 mkw. i mniej (o 2,3%).

W układzie regionalnym najwyższy wzrost powierzchni sprzedażowej w przedziale 400 - 999 mkw. miał miejsce w województwach: świętokrzyskim (o 13,1%), warmińsko-mazurskim (o 10,6%), oraz wielkopolskim (o 10,1%), zaś w przedziale 1000 mkw. i więcej w województwach: podlaskim (o 18,5%), świętokrzyskim (o 15,7%), a także wielkopolskim (o 13,5%).

W 2011 r. na jeden sklep przypadało średnio 112 osób, podczas gdy w 2010 r. było to odpowiednio 111 osób. W grupie przedsiębiorstw, o liczbie pracujących powyżej 9 osób, nadal przybywało sklepów z pełnym udziałem kapitału zagranicznego. Liczba sklepów należących do tych przedsiębiorstw zwiększyła się o 16,3%, a powierzchnia sprzedażowa o 6,8%. Średnia powierzchnia sklepów tych przedsiębiorstw wyniosła 602,5 m2 (odpowiednio w sklepach przedsiębiorstw własności prywatnej krajowej - 171,8 mkw.). Natomiast udział liczby sklepów należących do tych przedsiębiorstw w liczbie sklepów ogółem wzrósł o 0,5 p.proc. w porównaniu z ub. rokiem.

W 2011 r. sprzedaż detaliczna w cenach bieżących zrealizowana przez przedsiębiorstwa handlowe i niehandlowe wyniosła 646,1 mld zł i była o 9,0% wyższa niż przed rokiem. W punktach sprzedaży detalicznej wartość sprzedanych towarów wyniosła 624,0 mld zł, (wzrost o 9,1%), z tego wartość żywności i napojów bezalkoholowych - 161,0 mld zł (wzrost o 3,2%), napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych - 54,7 mld zł (wzrost o 1,7%) i towarów nieżywnościowych - 408,3 mld zł (wzrost o 12,8%). W placówkach gastronomicznych sprzedaż detaliczna wyniosła 22,2 mld zł (wzrost o 5,2%).

Więcej na:

www.dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 860) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH