Liczba transakcji za pomocą MasterCard wzrosła o 156 proc.
Firma MasterCard w 2013 roku zwiększyła swoją obecność na europejskim rynku płatności zbliżeniowych, co jest efektem wzrostu liczby państw, w których akceptowane są karty zbliżeniowe. Ta forma płatności jest aktualnie dostępna w 63 krajach na całym świecie, w tym 34 w Europie.
W 2013 roku dołączyło do nich 7 nowych krajów: Azerbejdżan, Finlandia, Irlandia, Macedonia, Mołdawia, Czarnogóra i Holandia. Karty lub urządzenia obsługujące płatności zbliżeniowe MasterCard i Maestro są wydawane przez ponad 220 instytucji finansowych w Europie i mogą być wykorzystywane w ponad 2 milionach punktów sprzedaży na całym świecie. Oznacza to wzrost o ponad 180 proc. rok do roku.
Oprócz stabilnego wzrostu liczby miejsc, w których można dokonywać płatności zbliżeniowych MasterCard i Maestro, niemal trzykrotnie wzrosła liczba transakcji zbliżeniowych w Europie, zaś ich wartość zwiększyła się czterokrotnie rok do roku.
- Liczby, które prezentujemy, pokazują jak płatności zbliżeniowe przyjęły się na rynku, jak uwielbiane są przez konsumentów w całej Europie, a także wśród detalistów dostrzegających korzyści z realizowania ponad połowy transakcji kartowych w sposób zbliżeniowy. Czyni to proces zakupów bezpieczniejszym i prostszym dla wszystkich. Upowszechnienie technologii zbliżeniowej buduje grunt pod wykorzystanie płatności mobilnych. Na koniec czwartego kwartału 2013 prowadziliśmy ponad 50 programów NFC w Europie, co pokazuje, jak ważne dla wszystkich są innowacyjne płatności - mówi Javier Perez, prezes MasterCard Europe.
W Polsce już blisko co trzecia transakcja realizowana w sklepach za pomocą kart MasterCard i Maestro odbywa się zbliżeniowo. Przyczynia się do tego masowe wprowadzanie kart i terminali zbliżeniowych, jak również prowadzone kampanie marketingowe. Karty zbliżeniowe są obecnie wydawane przez ponad 20 banków.
Liczba transakcji, w porównaniu z 2012 rokiem, wzrosła o 156 proc., a ich wartość była wyższa o 166 proc. Ponadto, na polskim rynku w szybkim tempie odbywa się wdrażanie mobilnych płatności zbliżeniowych, dzięki uruchomieniu infrastruktury integrującej banki z operatorami komórkowymi, zarządzanej przez firmę TREVICA (należącą do grupy MasterCard). Obecnie w program zaangażowanych jest 7 banków oraz T-Mobile; wkrótce do tej listy mogą dołączyć kolejne organizacje.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!