REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Liczy się szybkość reakcji sieci handlowej na oczekiwania klienta

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 09-11-2015, 12:23
Liczy się szybkość reakcji sieci handlowej na oczekiwania klienta
Netto Polska

Od września bieżącego roku Netto Polska prowadzi internetowe badanie konsumenckie, w którym wzięło udział już ponad 16 000 osób. Dzięki specjalnemu narzędziu informatyczno-analitycznemu Opinello, sieć może na bieżąco monitorować opinie klientów na temat swoich placówek.

REKLAMA

Od dwóch miesięcy sieć Netto Polska korzysta z Opinello, narzędzia stworzonego przez szczecińską firmę Intelevo, którego celem jest monitorowanie na bieżąco aktualnych opinii klientów. Jest to pierwsze internetowe badanie konsumenckie w historii sieci w Polsce, jak dotąd wzięło w nim udział ponad 16 000 klientów, a z każdym dniem liczba ta rośnie.

Po pierwszych miesiącach badania sieć Netto pochwaliła się wynikami.  Z danych Opinello wynika, że ponad 90 proc. klientów Netto znalazło w sklepie wszystkie produkty, które zamierzało kupić. Wysoki jest także wskaźnik NPS (Net Promoter Score), który określa lojalność klientów wobec marki. Jak wynika z wrześniowego raportu PBS Loyalty Benchmark1, najwyższy wskaźnik NPS dotyczy sieci dyskontowych i wynosi 31 punktów – w przypadku sieci Netto wskaźnik ten wynosi aż 51 punktów.

–  Liczba punktów NPS to doskonały wskaźnik monitorowania zachowań klientów – mówi dr Michał Grala z Intelevo. – Pokazuje pozycję marki na rynku, a co najważniejsze, daje możliwość śledzenia reakcji klientów na podejmowane przez firmę działania.

Wyniki badań to bogaty materiał do analiz. Sieć handlowa na bieżąco dostaje informację zwrotną na temat swojej działalności, dzięki czemu może błyskawicznie reagować na wszelkie uwagi i dostosowywać swoją ofertę do zapotrzebowania klientów.

– Dzięki Opinello w szybki i wiarygodny sposób jesteśmy w stanie ocenić, które działania spotykają się
z pozytywną reakcją naszych klientów, a gdzie powinniśmy pomyśleć o wprowadzeniu zmian – mówi Sławomir Nitek.

I dodaje: – Narzędzie to pomaga nam również monitorować wiele podstawowych informacji na temat osób odwiedzających nasze sklepy, takich jak częstotliwość robienia zakupów, zadowolenie z oferty naszych sklepów, ale także z oferty naszych lokalnych poddzierżawców, bo jedno z pytań dotyczy właśnie ich. Bardzo ważny jest również fakt, że do wyników badań bieżący dostęp ma kadra kierownicza, dzięki czemu osoby decyzyjne mogą niezwłocznie reagować na uwagi klientów.

Współpraca z Intelevo wpisuje się w strategię Netto Polska, które w ciągu 20 lat obecności na polskim rynku wspiera lokalnych przedsiębiorców i dostawców. – Po pierwszych dwóch miesiącach współpracy jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów. W tym czasie ankiety wypełniło już ponad 16 tysięcy osób, co oznacza, że mamy wiarygodną próbę badawczą, która pozwala nam na wyciągniecie bardzo konkretnych wniosków i wskazań do pracy. W tym kontekście stwierdzenie, że nasze sklepy są blisko potrzeb klientów jest jak najbardziej na miejscu – dodaje dyrektor Nitek.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH