REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Lidl, Biedronka, Tesco i Żabka wydają na reklamę w TV najwięcej

  • Autor: pr
  • Data: 30-10-2014, 14:03

W trzecim kwartale 2014 roku działające w Polsce sieci handlowe przeznaczyły na płatną promocję w mediach ponad 250 mln zł - wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Oznacza to wzrost o 27 proc. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku. Liderem zestawienia nadal jest Lidl, a w rankingu zadebiutowała marka Freshmarket, należąca do spółki Żabka Polska.

REKLAMA

Wobec drugiego kwartału 2014 roku wydatki reklamodawców spadły o 7 proc. i taka dynamika zmian w budżetach jest zgodna z oczekiwaniami. W czwartym kwartale roku możemy spodziewać się wzrostu - zarówno w ujęciu rocznym, jak i kwartalnym. Wtedy też uruchomiona zostanie promocyjna machina bożonarodzeniowa, która zwykle wymaga dodatkowych nakładów finansowych. Jak wynika z danych admonit, aplikacji monitorującej reklamy w mediach, w badanym okresie czołówka najbardziej intensywnie promowanych sieci nie zmieniła się od poprzedniego kwartału: Lidl, Biedronka, Tesco oraz Żabka utrzymały swoje pozycje.

Mimo iż Lidl zmniejszył wydatki o 15 mln zł, to nadal pozostaje liderem zestawienia. Biedronka przeznaczyła na promocję 10 mln zł więcej, a Żabka - ok. 500 tys. zł więcej niż kwartał wcześniej. Tesco uszczupliło wydatki o 7 mln zł. Na piątej pozycji z kwotą 12,3 mln zł zadebiutował Freshmarket. Nowa kampania tej sieci wystartowała dopiero we wrześniu, lecz była na tyle intensywna, że zapewniła tej marce miejsce w pierwszej dziesiątce. Po trzech miesiącach nieobecności do rankingu wraca Piotr i Paweł.

Supermarkety, hipermarkety, sklepy convenience oraz dyskonty działające w Polsce najchętniej wybierały reklamy w stacjach TV. Promocja na telewizyjnych ekranach kosztowała sieci handlowe 156 mln zł. Wg oficjalnych cenników netto bez uwzględnienia rabatów, marki handlowe najwięcej środków przeznaczały na promocję w stacji TVN, do której trafiło ponad 30 mln zł - niemal tyle samo, ile przed kwartałem. Jak wynika z danych admonit, TVN emitował spoty związane z handlem ponad 4,5 tysiąca razy. W tym samym okresie koszt emisji reklam w Polsacie sięgnął 25 mln zł, w TVP 2 - 20 mln zł, a TVP1 - 19,5 mln zł. Fale radiowe zdominowało Radio Zet (18 mln zł) oraz RMF FM (14 mln zł), a w prasie najwięcej wydatków wiązało się z promocją w „Gazecie Wyborczej" (1,4 mln zł) „Newsweeku" (1,3 mln zł) i „Fakcie" (ok. 1 mln zł). Łączny koszt promocji wszystkich sieci handlowych w radiu to 74 mln zł, a w prasie - 20,5 mln zł. Pod względem liczby emisji spotów w telewizji, Lidla przegoniła Żabka, wybierając więcej emisji spotów w tańszych pasmach reklamowych. Biedronka mocniej niż inne marki postawiła na promocję w prasie, a w radiu zdecydowanie najczęściej można było trafić na spoty reklamowe Lidla.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 533) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH