Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lidl chce mocno zwiększyć eksport polskiej żywności

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 03-02-2014, 11:51
Lidl chce mocno zwiększyć eksport polskiej żywności

Wartość eksportu Grupy Lidl za 2012 r. wyniosła ponad 1,25 mld zł, czyli wzrosła o około 25 proc. w stosunku do 2011 r. - Wyniki za pierwsze półrocze 2013 r. również są satysfakcjonujące. Spodziewamy się, że wartość eksportu w zeszłym roku wyniosła ok. 1,5 mld zł. Planujemy utrzymać podobne tempo wzrostu eksportu w 2014 r. - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Patrycja Kamińska, PR Manager Lidl Polska.

- Obecnie większość udziału w eksporcie stanowią artykuły spożywcze. Ponad 12 proc. całego eksportu ilościowego stanowią słodycze i słone przekąski, m.in. wafelki, ciastka oraz chrupki - wymienia Patrycja Kamińska. - Istotny udział w eksporcie mają również nabiał i wyroby mięsne. Te produkty są dla nas szczególnie ważne, ponieważ musimy szczególnie zadbać nie tylko o ich jakość, ale również o sprawną logistykę dostaw za granicę. W taki sposób, aby zachowany został łańcuch chłodniczy - tłumaczy przedstawicielka Lidla, zaznaczając jednocześnie, iż sieć spodziewa się wzrostu eksportu między innymi w tych najpopularniejszych kategoriach.

Wydaje się, że Polska może stać się istotnym zapleczem produkcyjnym dla Lidla w Europie. - Polscy dostawcy produkujący na zlecenie Lidl wyeksportowali ponad 850 000 000 sztuk różnych produktów. Liczba ta wskazuje na skalę działań naszej sieci. Obecnie produkty z Polski eksportowane są do Czech, Słowacji, Rumunii, Węgier i Bułgarii - wskazuje Kamińska. - Dodatkowo dostępne są również w krajach skandynawskich, a także we Francji, Grecji oraz na Cyprze. W Wielkiej Brytanii i Irlandii produkty z Polski cieszą się olbrzymim zainteresowaniem podczas tygodni polskich, np. „Choose a taste of Poland" w Irlandii - podkreśla.

PR Manager Lidla deklaruje, że jej sieć planuje nadal rozwijać i poszerzać spektrum krajów, do których eksportuje polskie produkty. - Mamy kompetencje, które nam to umożliwiają - akcentuje. I dodaje: - Jest to niewątpliwie zasługa polskich dostawców oraz międzynarodowego zasięgu, jakim dysponuje Lidl.

Nasza rozmówczyni ocenia, że pogłębianie współpracy pomiędzy sieciami handlowymi a dostawcami mogłoby spowodować jeszcze szybsze oraz efektywniejsze reagowanie na potrzeby klientów. - Współpraca ta mogłaby się opierać na przekazaniu know-how dotyczącego najnowszych technologii czy zarządzania jakością - zauważa Kamińska. - Jakość jest dla nas najwyższym kryterium wyboru naszych partnerów handlowych, dlatego dostawcy, którzy z nami współpracują, muszą spełniać najwyższe wymogi dotyczące zarządzania i kontroli jakości. Firma Lidl ceni dostawców, którzy są otwarci na nowe projekty produktowe i z takimi współpracuje - przyznaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH