Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lidl chce wyczyścić magazyny i podnieść sprzedaż

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 28-12-2014, 23:56

28 grudnia sieć Lidl ruszyła z akcją "Wielka wyprzedaż 2014", sieć komunikuje obniżki cen niektórych towarów nawet do 70 proc. Niemiecki operator chce "pozbyć" się z magazynów zalegającego sprzętu i towarów przemysłowych, które nie zostały sprzedane podczas tegorocznych akcji tematycznych i ofert sezonowych. Na ten pomysł wpadły także inne sieci handlowe.

W tym samym terminie swoją „wyprzedaż" uruchamia Tesco przebijając Lidla i oferując obniżki cen towarów przemysłowych do 75 proc., a kosmetyków i chemii gospodarczej do 50 proc.

Na początku stycznia rusza z promocją oferty przemysłowej sieć Kaufland.

Zbliżający się koniec roku, to ostatni moment dla większości sieci, aby wyczyścić magazyny z towaru, który w nich zalega i generuje koszty, zwiększyć sprzedaż i poprawić wynik firmy, a jednocześnie pokazać się klientowi jako szyld oferujący najlepsze promocje i niskie ceny.

Nie wszystkie sieci decydują się jednak na „wielką wyprzedaż" na koniec roku. Biedronka organizuje od kilku lat letnie wyprzedaże artykułów przemysłowych, akcesoriów samochodowych, czy sprzętu. Na parkingach wybranych sklepów powstają specjalne namioty, w których prowadzona jest sprzedaż. Taki zabieg pozwala także znacznie zwiększyć powierzchnię sprzedaży, a jednocześnie nie zakłóca funkcjonowania sklepów sieci.

Oczywiście oprócz, dużych nagłośnionych akcji, większość operatorów prowadzi powtarzane od czasu do czasu mniejsze i większe akcje wyprzedażowe, które na bieżąco mają redukować zapasy w magazynach.

W przypadku Lidla, akcja wydaje się o tyle ciekawa, że jest podsumowaniem bardzo mocnego zaangażowania sieci w wojnę cenowo-promocyjną, która trwa wśród sieci handlowych od dobrych kilkunastu miesięcy. Lidl od wielu miesięcy jest jednym z liderów wydatków na reklamę w krajowych mediach.

Według danych Instytutu Monitorowania Mediów sieci handlowe działające w Polsce w III kwartale przeznaczyły na promocję ponad 250 mln zł, to aż o 27 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wśród sieci sklepów najwięcej na promocję w III kwartale przeznaczył właśnie Lidl, który jest liderem pod względem inwestycji w reklamę już od dłuższego czasu.

Jak wynika z badań IMM, Lidl pomimo zmniejszenia wydatków na reklamę w III kwartale o 15 mln zł (w porównaniu do II kwartału) nadal jest wyraźnym liderem. Sieć wydała na promocję w mediach ok. 90 mln zł. Drugim co do wielkości budżetem dysponowała Biedronka, która wydała ok. 70 mln zł. Na kolejnym miejscu znalazło się Tesco, które wydało nieco ponad 20 mln zł

Lidl musi podkreślać jakość i różnorodność oferty, a jednocześnie uczestniczyć w wojnie promocyjno-cenowej, a tym samym musi o wiele mocniej kłaść nacisk na niską cenę, promocje i atrakcyjne okazje zakupowe.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • betaha 28-12-2014, 20:53:
W Gdańsku na Marynarki Polskiej na otwarcie czekało około 150 osób, do kupienia były 3 pary butów, 3 patelnie i kicha. Trzeba było ten towar wystawić przeceniony bez nagłaśniania i wydawania milionów na reklamę o wielkiej wyprzedaży, bo LIDL się tylko ośmieszył. więcej tam nie idę wolę Biedronkę.
  • pepi 28-12-2014, 20:23:
w łodzi to samo byłem w 2 lidlach i kicha
  • BARBARA 28-12-2014, 17:48:
LIDL BELCHATOW IDENTYCZNA SYTUACJA JAK W OSTRODZE TYLKO Z JEDNA ROZNICA PRODKTOW BYLO CO KOT NAPLAKAL

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH