Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Lidl chce zarabiać na artykułach przemysłowych

ABR SESTA przeanalizowała 2012 roku pod względem powierzchni gazetek handlowych. 153 badane sieci wydały w tym czasie ponad 9 tys. gazetek ( w tym prawie 5 tys. gazetek do benchmarku). 58% powierzchni wszystkich gazetek do benchmarku stanowią produkty FMCG, non-food to 26% oferty, produkty świeże zajęły 10% powierzchni, a Elektro/AGD/RTV 6%.

  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 21-02-2013, 19:16

W kanale convenience i supermarketów FMCG zajęło najwięcej miejsca, odpowiednio 85% i 70% powierzchni. W dyskontach nastąpił wzrost znaczenia produktów non-food ( 50% w 2011, 54% w 2012 roku), kosztem FMCG, które w tym roku stanowi tylko 36% powierzchni. Na pierwszym miejscu znalazł się Lidl, poświęcając aż 68% miejsca na non-food. Jego przeciwieństwem jest Netto z 54% udziałem produktów FMCG. Znacząco spadł udział rynku FMCG w sieci Aldi (z 44% do 34%), powodując wzrost kategorii non-food.

Produkty świeże zajęły najwięcej powierzchni w kanale supermarketów - 19%. Liderem jest sieć Frac Delikatesy, która ma 49% powierzchni z produktami świeżymi. FMCG dominuje w Top Market (85% powierzchni), non- food w E.Leclerc Supermarket (29%), Tesco SM natomiast poświęca najwięcej miejsca na ofertę Elektro/RTV/AGD, bo aż 4%.

W hipermarketach FMCG stanowi 43% oferty. Kaufland ma największy udział produktów świeżych (19%), Auchan natomiast aż 15% swojej powierzchni przeznacza na Elektro/RTV/AGD.

W Makro nastąpił dynamiczny wzrost FMCG w stosunku do ubiegłego roku ( z 54% do 61%), Selgros niezmiennie jest liderem w kategoriach Non-food, które zajmują ponad 40% powierzchni gazetek tej sieci. Artykuł przygotowany na podstawie gazetek do benchmarku (gazetki reprezentatywne dla danej sieci) w okresie 01.01.2012 - 31.12.2012.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Lidl RSS ALERT    /    gazetki reklamowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.227.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.