Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lidl i Aldi z luksusowymi ofertami na święta

  • Autor: portalspozywczy.pl/Handelsblatt
  • Data: 07-12-2015, 12:18
Lidl i Aldi z luksusowymi ofertami na święta
Lidl w Kamieniu Pomorskim (fot. Radosław Drożdżewski/Wikimedia Commons, na lic. CC BY-SA 3.0)

Lidl i Aldi, niemieckie sieci dyskontów, stale rozszerzają ofertę produktów z wyższej półki. Na niemieckim rynku wprowadzają produkty luksusowe, które mają przyciągnąć klientów z bardziej zasobnym portfelem. Przed Bożym Narodzeniem trend zdecydowanie się nasila.

W okresie poprzedzającym święta Bożego Narodzenia Lidl oraz Aldi rozszerzają luksusową ofertę produktów spożywczych. Tendencja jest widoczna od dłuższego czasu, jednak obecnie daje o sobie znać w sposób szczególny.

Wprowadzanie produktów z wyższej półki, które są sprzedawane w bardzo atrakcyjnych cenach, to kolejna odsłona wojny cenowej w Niemczech (czytaj Aldi i Lidl na wojnie cenowej) . Sieci dyskontowe chcą, aby ich oferta przypadła do gustu możliwie największej liczbie klientów z klasy średniej, stąd duże wydatki na marketing i reklamy.

Produkty premium są w niemieckich dyskontach dostępne cały rok, jednak przed Wielkanocą, a w szczególności Bożym Narodzeniem ich liczba rośnie nawet dwukrotnie. Szacuje się, że około 50 proc. sprzedaży marek premium następuje w okresie przedświątecznym. To jednak nie sprzedaż jest kluczowa lecz zatrzymanie możliwego odpływu klientów do super i hipermarketów.

Sieci dyskontowe znajdują się pod pewnego rodzaju presją, gdyż stosowana przez lata strategia sprzedawania dobrych, ale tanich produktów przystaje przynosić zamierzone rezultaty – donosi Handelsblatt. Sieci super i hipermarketów odrobiły lekcję i znaczne fundusze inwestują projektowanie sklepów, wprowadzanie nowych rozwiązań oraz obsługę, co trafia w gusta wielu konsumentów. Finalnie to do tych ostatnich należy decyzja, a ze względu na stosunkowo dobrą sytuację gospodarczą w Niemczech poszukiwanie tanich produktów nie jest już najważniejsze.

Zmiany na niemieckim rynku są widoczne gołym okiem. Z danych GfK przywoływanych przez Handelblatt wynika, że w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy roku sprzedaż supermarketów wzrosła o 3,5 proc., podczas gdy sieci dyskontowe zanotowały stratę w wysokości 0,6 proc. Rozszerzenie oferty produktów o produkty premium jest jednym ze sposobów, aby ten negatywny dla dyskontów trend odwrócić. Stąd także w pozostałych ofertach roku Lidl oraz Aldi oferują swym niemieckim klientom szeroki wybór produktów regionalnych, czy ekologicznych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Lui V 09-12-2015, 16:11:
Ale nie zartujcie z tymi "luksusowymi" ofertami:)
  • fili 09-12-2015, 02:37:
Az sprawdziłem co słychac na forum pracowników aldi gowork.pl/opinie_czytaj,2726 a tam o wiele ciekawsze newsy.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.