REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Lidl i Aldi z luksusowymi ofertami na święta

  • Autor: portalspozywczy.pl/Handelsblatt
  • Data: 07-12-2015, 12:18
Lidl i Aldi z luksusowymi ofertami na święta
Lidl w Kamieniu Pomorskim (fot. Radosław Drożdżewski/Wikimedia Commons, na lic. CC BY-SA 3.0)

Lidl i Aldi, niemieckie sieci dyskontów, stale rozszerzają ofertę produktów z wyższej półki. Na niemieckim rynku wprowadzają produkty luksusowe, które mają przyciągnąć klientów z bardziej zasobnym portfelem. Przed Bożym Narodzeniem trend zdecydowanie się nasila.

REKLAMA

W okresie poprzedzającym święta Bożego Narodzenia Lidl oraz Aldi rozszerzają luksusową ofertę produktów spożywczych. Tendencja jest widoczna od dłuższego czasu, jednak obecnie daje o sobie znać w sposób szczególny.

Wprowadzanie produktów z wyższej półki, które są sprzedawane w bardzo atrakcyjnych cenach, to kolejna odsłona wojny cenowej w Niemczech (czytaj Aldi i Lidl na wojnie cenowej) . Sieci dyskontowe chcą, aby ich oferta przypadła do gustu możliwie największej liczbie klientów z klasy średniej, stąd duże wydatki na marketing i reklamy.

Produkty premium są w niemieckich dyskontach dostępne cały rok, jednak przed Wielkanocą, a w szczególności Bożym Narodzeniem ich liczba rośnie nawet dwukrotnie. Szacuje się, że około 50 proc. sprzedaży marek premium następuje w okresie przedświątecznym. To jednak nie sprzedaż jest kluczowa lecz zatrzymanie możliwego odpływu klientów do super i hipermarketów.

Sieci dyskontowe znajdują się pod pewnego rodzaju presją, gdyż stosowana przez lata strategia sprzedawania dobrych, ale tanich produktów przystaje przynosić zamierzone rezultaty – donosi Handelsblatt. Sieci super i hipermarketów odrobiły lekcję i znaczne fundusze inwestują projektowanie sklepów, wprowadzanie nowych rozwiązań oraz obsługę, co trafia w gusta wielu konsumentów. Finalnie to do tych ostatnich należy decyzja, a ze względu na stosunkowo dobrą sytuację gospodarczą w Niemczech poszukiwanie tanich produktów nie jest już najważniejsze.

Zmiany na niemieckim rynku są widoczne gołym okiem. Z danych GfK przywoływanych przez Handelblatt wynika, że w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy roku sprzedaż supermarketów wzrosła o 3,5 proc., podczas gdy sieci dyskontowe zanotowały stratę w wysokości 0,6 proc. Rozszerzenie oferty produktów o produkty premium jest jednym ze sposobów, aby ten negatywny dla dyskontów trend odwrócić. Stąd także w pozostałych ofertach roku Lidl oraz Aldi oferują swym niemieckim klientom szeroki wybór produktów regionalnych, czy ekologicznych.

 

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Lui V 09-12-2015, 16:11:
Ale nie zartujcie z tymi "luksusowymi" ofertami:)
  • fili 09-12-2015, 02:37:
Az sprawdziłem co słychac na forum pracowników aldi gowork.pl/opinie_czytaj,2726 a tam o wiele ciekawsze newsy.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 618) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH