Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lidl i Aldi zdobywają brytyjski rynek

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 23-09-2015, 12:23
Lidl i Aldi zdobywają brytyjski rynek
Aldi i Lidl systematycznie zwiększają udział w brytyjskim rynku. W ostatnim kwartale obie sieci zwiększyły sprzedaż o ponad 15 proc. Pawel Pawlowski/zelaznastudio.pl

Coraz więcej Brytyjczyków zamiast w krajowych sieciach handlowych decyduje się na zakupy u niemieckich dyskonterów. Lidl oraz Aldi stale umacniają swoja pozycję na rynku. Do połowy września obie sieci zwiększyły sprzedaż o ponad 15 proc. – wynika z najnowszego badania Kantar Worldpanel.

Pozycja rynkowa w Wielkiej Brytanii niemieckich sieci dyskontowych Lidl oraz Aldi stale wzrasta. W ciągu 12 tygodni do 13 września firmy zwiększyły sprzedaż na tamtejszym rynku odpowiednio o 16 oraz 17,3 proc.

Niemieckie sieci mają obecnie 9,8 proc. udział w brytyjskim rynku – 4,2 proc. w przypadku Lidla oraz 5,6 proc. w przypadku Aldiego. Do głównych graczy dystans ciągle pozostaje spory, jednak wyniki osiągane przez dyskonty pozwalają z optymizmem patrzeć w przyszłość.

W analizowany okresie aż 56 proc. brytyjskich gospodarstw domowych zdecydowało się na zakupy sklepach sieci Aldi lub Lidl.

Walkę o klienta coraz wyraźniej przegrywają super i hipermarkety. W analizowanym okresie supermarkety osiągnęły wzrost w wysokości 0,9 proc. Tym samym, jak podkreślają analitycy, szósty raz z rzędu tempo wzrostu nie przekroczyło 1 proc.

Sainsbury odnotował wzrost sprzedaży o 0,9 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Jednocześnie sieć przyciągnęła 250 tys. nowych klientów w przeciągu 12 analizowanych tygodni, a jej udział rynkowy 16,2 proc.
Nadal w trudniejszej sytuacji znajduje się Tesco, które zanotowało spadek całkowitej sprzedaży o 1 proc. Jednocześnie największa brytyjska sieć handlowa zmniejszyła swoje udziały rynkowe o 0,6 pp. do 28,2 proc.

Morrisons zmniejszył swoją sprzedaż o 1,4 proc., podczas gdy udziały rynkowe sieci spadły do 10,7 proc. Zgodnie z przewidywaniami analityków w najbliższych miesiącach sprzedaż firmy będzie dalej spadała.

Drugą pozycję na rynku z 16,7 proc. udziałem zachowała Asda z 16,7 proc. i to pomimo spadku sprzedaży o 2,9 proc. w porównaniu do poprzedniego roku.

Analitycy Kantar Worldpanel zwracają uwagę na rosnące znaczenie sprzedaży internetowej, która w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosła w Wielkiej Brytanii aż o 12 proc. Już niemal 7 proc. zakupów spożywczych przypada na internet. Zdaniem ekspertów do rozwoju sprzedaży online może się przyczynić oczekiwane rozpoczęcie działalności na brytyjskim rynku Amazon Fresh, co przyniesie dalszy spadek sprzedaży czołowych sieci handlowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 827) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH