Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lidl i Kaufland wprowadziły najlepsze zasady pozyskiwania ryb do sprzedaży

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 20-01-2014, 10:51

Greenpeace opublikował kolejną edycję poradnika dla konsumentów "Dobra Ryba". Ma on na celu zwrócenie uwagi na problem złej gospodarki żywymi zasobami mórz i silnego przetrzebienia łowisk oraz wskazanie, w jaki sposób konsument poprzez swoje wybory zakupowe może wpłynąć na ochronę zagrożonych gatunków i postępowanie sprzedawców.

Poradnik składa się z dwóch części: czerwonej listy zagrożonych gatunków ryb i owoców morza, powszechnie dostępnych w polskich sklepach, oraz rankingu sieci detalistów, stworzonym na podstawie ich strategii pozyskiwania ryb, produktów rybnych i owoców morza.

Świadomi konsumenci znajdą w nim informacje, w jaki sposób odpowiedzialnie kupować ryby i owoce morza, unikając gatunków zagrożonych lub takich, których połowy lub hodowla wiążą się z niszczeniem środowiska. Na końcu poradnika znajduje się również przepis na szprotkę lub sardynkę w sosie dyniowym, przygotowany przez Agnieszkę Kręglicką - ambasadorkę akcji, znaną restauratorkę i publicystkę kulinarną od lat wspierającą projekt.

Ranking detalistów jest corocznym podsumowaniem strategii pozyskiwania produktów rybnych przez największe sieci sprzedaży detalicznej. Po raz pierwszy ukazał się we wrześniu 2008 roku i wykazał dramatyczny brak odpowiedzialnych procedur. Przez 5 lat Greenpeace prowadził rozmowy z przedstawicielami dziewięciu największych polskich sieci handlowych i oceniał, które z nich kierują się w podejmowaniu decyzji również dobrem środowiska naturalnego i nie przyczyniają się do jeszcze większego przetrzebienia mórz i oceanów. Kolejne edycje pokazywały pozytywne, choć powolne zmiany.

W tegorocznym rankingu najwyższe noty otrzymały sklepy sieci Kaufland i Lidl. Mogą się one pochwalić wprowadzeniem najlepszych zasad pozyskiwania produktów rybnych. Na samym końcu rankingu niezmiennie plasują się sieci Biedronka i Alma, które do tej pory nie wdrożyły odpowiedzialnej polityki sprzedażowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (9)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • świadomaKonsumentka 27-01-2014, 13:30:
Detalisto-pokaż że liczysz się ze mną!
  • krewetka 23-01-2014, 18:31:
Jest to niesamowicie istotne aby na każdym możliwym poziomie konsument wiedział skąd pochodzi kupowany produkt i w jaki sposób został pozyskany. Nadmierny połów ryb , a szczególnie metoda trałowania, w znaczny sposób uszczuplają pogłowie ryb na całym świecie, a także powodują śmierć setek innych zwierząt morskich takich jak żółwie, zagrożone gatunki ryb czy delfiny.
  • dorsz bałtycki 23-01-2014, 17:11:
bardzo dobra opcja dla świadomego konsumenta - dzięki za "dobrą rybę",

Zobacz wszystkie komentarze (9)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 983) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 268)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH