Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lidl i Kaufland wypadły najlepiej w rankingu Greenpeace

  • Autor: pr
  • Data: 17-09-2012, 13:43
Lidl i Kaufland wypadły najlepiej w rankingu Greenpeace
Greenpeace opublikował czwartą edycję rankingu „Oceany na sprzedaż

Greenpeace opublikował czwartą edycję rankingu „Oceany na sprzedaż". Oceniono w nim 9 największych sieci sprzedaży detalicznej w Polsce pod kątem ich strategii pozyskiwania ryb, produktów rybnych i owoców morza.

Greenpeace wskazuje w nim m.in., które z sieci posiadają w swoim asortymencie gatunki morskie zagrożone wyginięciem lub takie, których połów wiąże się z destrukcją morskich ekosystemów oraz czy produkty są należycie oznakowane. Ranking ma na celu zwrócenie uwagę na problem złej gospodarki żywymi zasobami mórz i silnego przetrzebienia łowisk.

Pierwszy ranking ukazał się we wrześniu 2008 roku i wykazał brak odpowiedzialnych strategii pozyskiwania produktów rybnych wśród polskich detalistów. Przez 4 lata Greenpeace prowadził rozmowy z przedstawicielami ocenianych sieci. Następne rankingi pokazały pozytywne, choć powolne zmiany.

Jak informują twórcy rankingu najwyższą notę w tegorocznym rankingu utrzymały sklepy sieci Lidl i Kaufland, ponieważ mogą pochwalić się wprowadzeniem najlepszych zasad pozyskiwania produktów rybnych. Real, Auchan oraz Carrefour uzyskały więcej punktów niż przed rokiem ze względu na ulepszenie swoich zasad i wprowadzenie praktycznych rozwiązań.

Przedstawiciele Greenpeace zaznaczają, że sieć Piotr i Paweł nadal znajduje się na niskiej pozycji, gdyż nie posiada odpowiedzialnej polityki pozyskiwania ryb i produktów rybnych - można tam kupić największą ilość zagrożonych gatunków z Czerwonej Listy Greenpeace. Tesco, Alma oraz Biedronka nie odpowiedziały na ankietę Greenpeace. Ze względu na ogłoszenie upadłości, w tegorocznym rankingu nie zostały uwzględnione delikatesy Bomi. Nowym detalistą na liście jest sieć Biedronka, której udział w rynku zwiększa się z roku na rok.

- Zmiany na polskim rynku zachodzą bardzo powoli. Jednak cenne jest to, że detaliści zaczynają w ogóle zwracać uwagę na sposób pozyskiwania ryb. Niestety w wielu przypadkach mimo deklaracji brakuje praktycznych działań, jak np. zaprzestanie sprzedaży gatunków ryb z silnie przetrzebionych stad. Konsumenci zasługują na ryby nie tylko tanie ale i najwyższej jakości - mówi Magdalena Figura, koordynatorka kampanii „Morza i Oceany" Greenpeace Polska.

Rozmowy z sieciami detalistów i motywowanie ich do zmian to część kampanii Greenpeace, która ma na celu powstrzymanie przełowienia mórz. Obecnie większość europejskich łowisk jest dramatycznie przetrzebiona, a nadmiernie rozbudowane floty europejskie plądrują wody m.in. Afryki i Oceanu Indyjskiego. Rozwiązaniem tego problemu jest właściwa reforma Wspólnej Polityki Rybołówstwa, która ma zapewnić odbudowę stad ryb i odpowiedzialne prowadzenie połowów. W Brukseli właśnie trwają nad nią prace.

- Przetrzebione stada i rabunkowe połowy stopniowo pozbawiają nas dostępu do ryb i produktów rybnych o dobrej jakości. Mimo, że to nie detaliści są odpowiedzialni za wprowadzanie odpowiednich przepisów, odbudowę stad ryb i zrównoważone połowy, jako odbiorcy produktów rybołówstwa mają ogromny wpływ na jego funkcjonowanie. Dbając o dobro swoich klientów powinni oni domagać się rozpoczęcia działań na rzecz odbudowy stad ryb - dodaje Figura

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • pantofelek 18-09-2012, 00:02:
Ranking ,bez podanej metodologi to taki którego wartość jest w okolicach zera.
Jakie ryby są na liście Greenpeace co takiego robiły sieci żle dlaczego jedyna polska sieć to ta zła dziwne to .
Kto opłacał badania ,kto je robił i z jakimi tytułami naukowymi tyle pytan bez odpowiedzie artykół nie powinien być napisany wnoskuje o jego usunięcie gdyż jest bezuzyteczny lub poprawienie chociaż serwis ogólnie jest na 4 + jakby co.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH