Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Lidl i NCEŻ: Redukujmy sól i cukier w codziennej diecie

Lidl Polska i Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej połączyły siły w walce o zdrowie i dobre nawyki żywieniowe Polaków. Ponadto Lidl zobowiązał się, by do końca 2025 roku zredukować o 20% zawartość dodanej soli i cukru w produktach marek własnych. Już teraz sieć razem z NCEŻ rozpoczyna kampanię, której celem jest poszerzenie wiedzy Polaków na temat zdrowego i świadomego odżywiania.

Lidl i NCEŻ: Redukujmy sól i cukier w codziennej diecie
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 05-08-2019, 11:11

Lidl Polska i Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej wspólnie podejmują rękawicę w walce o zdrowe i dłuższe życie Polaków. Synergia działań ma pomóc wskazać klientom jak dokonywać zdrowych wyborów podczas zakupów i zachęcać do aktywności fizycznej. 

– Polskie dzieci tyją najszybciej w Europie, dlatego tak ważne jest, by Polacy zmieniali swoje nawyki żywieniowe. W codziennym świadomym odżywianiu należy pamiętać o spożywaniu pięciu posiłków dziennie oraz jedzeniu co najmniej 0,5 g warzyw i owoców w ciągu dnia. Ważne jest również ograniczenie spożywania soli i cukru, które mają negatywny wpływ na nasze zdrowie i sylwetkę. Mam nadzieję, że nasza współpraca z Lidl Polska sprawi, że Polacy z większą chęcią będą świadomie się odżywiać. Tak, by żyć dłużej i zachować zdrowie jak najdłużej – komentuje prof. dr hab. n. med. Mirosław Jarosz, dyrektor Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej.

– Lidl Polska przyjął zobowiązanie, że do 2025 roku obniży o 20% ilość dodanej soli i cukru w produktach marek własnych. Wiemy, że mamy duży wpływ na to, co znajduje się w koszykach zakupowych wielu Polaków, dlatego naszym priorytetem jest dostarczanie najlepszych produktów. Czujemy odpowiedzialność, jaka na nas ciąży, dlatego razem z Narodowym Centrum Edukacji Żywieniowej rozpoczynamy kolejny etap współpracy, podczas którego będziemy zachęcać do redukcji soli i cukru w naszej diecie, a także do uprawiania aktywności fizycznej, która przecież znajduje się u podstaw najnowszej Piramidy Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej – informuje Aleksandra Robaszkiewicz, Communications Manager Lidl Polska.

Lidl pracuje nad składami produktów marek własnych już od kilku lat by osiągnąć cel, jakim jest redukcja dodanej soli i cukru o 20%. W przypadku obniżania zawartości cukru główny nacisk firma kładzie na artykuły spożywcze, które są spożywane chętnie i w dużych ilościach przez dzieci. Z kolei redukcja soli koncentruje się na grupach artykułów spożywczych, które są spożywane regularnie i stanowią zwykle duży udział dziennego spożycia soli w Polsce. Jak się okazuje znaczną ilość soli przyjmujemy w chlebie i bułkach. Do końca 2019 roku Lidl chce osiągnąć średnią zawartość soli w pieczywie na poziomie 1,00 g/ 100 g, a jeszcze w 2018 roku średnia wynosiła 1,32 g/ 100 g (z tego celu wyłączone są te chleby, bułki oraz precle posypane solą oraz chleby i bułki zawierające składniki bogate w sól jak ser czy oliwki). 

więcej informacji:

Lidl RSS ALERT    /    CSR RSS ALERT    /    Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej RSS ALERT    /    dieta RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Jarek 2019-08-11 12:16:41
    Jaki udział procentowy stanowią indeksy o , których mówi się w tym artykule do całości indeksów sprzedawanych przez Lidl ? Bo wydaje mi się , że to akcja marketingowa na zrobienie sobie lepszego wizerunku przez Lidla , ale mało znacząca w ogólnej polityce sprzedaży Lidla

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.171.18
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.