Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lidl, Intermarche, Kaufland i Żabka liderami w komunikacji za pomocą gazetek handlowych

  • Autor: Mondaynews.pl
  • Data: 07-11-2017, 11:11
Lidl, Intermarche, Kaufland i Żabka liderami w komunikacji za pomocą gazetek handlowych

Kapituła Programu AdRetail Inspirio przeanalizowała blisko 3 tys. gazetek promocyjnych, wydanych w I półroczu 2017 roku. Publikacje miały łącznie ponad 27 tys. stron. Ich powierzchnia całkowita wyniosła prawie 15 mln cm kw. Analizie poddano gazetki 4 dyskontów, 15 supermarketów, 7 hipermarketów i 10 sieci convenience. Były one porównywane, w ramach swoich segmentów, pod względem atrakcyjności rynkowej i wizualnej, oryginalności, innowacyjności, walorów estetycznych, a także funkcjonalności.

– Program AdRetail Inspirio jest odpowiedzią na potrzeby rynkowe, zarówno sieci handlowych, jak i konsumentów. Postawiliśmy sobie za cel wyłonienie najlepszych na rynku gazetek wśród dyskontów, supermarketów, hipermarketów oraz sieci convenience. Dzięki precyzyjnej i mrówczej pracy naszych ekspertów, odpowiedzieliśmy na ważne pytania, np. która z sieci ma najlepiej wyeksponowane ceny, promocje i produkty, a także czyje gazetki są najbardziej estetyczne – mówi Norbert Kowalski, przewodniczący Kapituły i Dyrektor Zarządzający Siecią AdRetail.

Przeważająca większość ekspertów wyróżniła Lidla w kategorii dyskontów. Uznano, że układ graficzny gazetek tej sieci jest bardzo przejrzysty. Ceny są jasno przypisane do produktów, a promocje – wyraźnie zaznaczone. Poza tym grupy towarowe są mocno od siebie oddzielone. Podkreślane są cechy szczególne artykułów. Same rabaty zawsze są powiązane z istotnymi informacjami na temat asortymentu. Do zakupu zachęca nie tylko obniżka, ale też konkretny przekaz. Prosta kolorystyka, duże obrazy i wyraźne cenówki wyróżniają publikacje tej sieci na tle konkurencji.

– Bardzo cieszymy się z tego, że nasze gazetki zostały uznane za atrakcyjne, przejrzyste i estetyczne. Publikacje są odpowiedzią na potrzeby oraz sugestie naszych klientów. Lubią oni szybko i łatwo pozyskiwać informacje dotyczące wysokiej jakości produktów, walorów zdrowotnych oraz atrakcyjnych, niskich cen. Wszystkie opinie konsumentów i ekspertów są dla nas bardzo wartościowe. Uważnie też weryfikujemy wyniki różnych badań. Zatem wnioski z tej analizy również wyznaczają kierunek naszego dalszego rozwoju. Wyróżnienie Kapituły oczywiście mobilizuje nas do kolejnych działań. Dobrze jest otrzymać taką informację zwrotną, która wzmacnia naszą codzienną aktywność – zapewnia Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.

W ocenie większości członków Kapituły, czytelność gazetek Intermarche jest wzorcowa dla innych supermarketów. Bardzo dobrze wyeksponowane ceny i upusty ułatwiają szybkie skanowanie promocji. Dużym atutem jest też powtarzalność układu publikacji, co ułatwia klientom odnajdywanie artykułów. Grafika jest im przyjazna i pozbawiona promocyjnej agresji. Ponadto, informacje o asortymencie są czytelnie przedstawione.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH