Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lidl inwestuje w Polsce w coraz większe sklepy

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 18-02-2015, 17:03
Lidl inwestuje w Polsce w coraz większe sklepy
Lidl, fot. Lidl

Lidl postawił w ostatnich latach nie tylko na radykalną zmianę architektoniczną swoich sklepów, wprowadzając nowoczesne, szklano-aluminiowe konstrukcje obiektów, ale także na znaczne zwiększenie powierzchni swoich placówek. W ostatnich miesiącach niemiecki operator otworzył, m.in. w Łęcznej i Starachowicach, sklepy o powierzchni całkowitej 1700 mkw., zaś w Bytomiu o powierzchni 1500 mkw.

Większe sklepy, to element strategii rozwoju przyjętej przez Lidla nie tylko w Polsce, ale także w innych krajach Europy, m.in. we Francji, gdzie operator uruchomił ostatnio placówki o powierzchni 1600 mkw.

Zdaniem ekspertów w związku z tym, że konkurencja na rynku handlowym jest coraz ostrzejsza, operatorzy muszą inwestować w większe, bardziej nowoczesne i atrakcyjne, tak pod względem wizulalnym jak i oferty asortymentowej oraz usługowej, punkty handlowe.

Według ekspertów Lidl dąży do standardu wielkości powierzchni sklepu na poziomie ok. 1400 mkw., który lepiej odpowiada wyzwaniom obecnego rynku i konsumenta. Z danych ResearchFarm wynika, że średnia powierzchnia sklepu Lidl to obecnie ok. 1080 mkw. Co ciekawe, Lidl operuje na największych powierzchniach handlowych wśród sklepów dyskontowych. Jednocześnie operator systematycznie eliminuje najstarsze i najmniejsze sklepy. Prowadzi także szeroki program remotów placówek w Polsce, w ramach którego odnowiono i unowocześniono ich przynajmniej kilkadziesiąt (wyposażając m.in. w nowocesne stoiska piekarnicze).

Lidl inwestując w większe sklepy chce, aby stały się one nie tylko celem codziennych zakupów, ale także miejscem weekendowych zakupów całych rodzin. Większa powiechnia, to także szansa na wprowadzenie do oferty szerszego, bardziej atrakcyjnego i różnorodnego asortymentu, którego oczekuje obecnie konsument. W przyszłości na większych powierzchniach mogą pojawić się działy z obsługą, oferujące m.in. wędliny, świeże mięso, sery, bądź przekąski i sałatki na wagę. Jednak obecnie widzimy mocną rozbudowę asortymentu o świeże pakowane produkty. Dyskont poszerza też asortyment o nowe towary pod znanymi brandami i markami własnymi. W sklepach sieci pojawia się coraz więcej atrakcyjnych pod wzgędem wizualnym i funkcjonalnym opakowań, które dają szansę na dodatkowe zainteresowanie i przyzwyczajenie klientów.

W przypadku mniejszych sklepów trudno jest wprowadzać np. rozbudowane działy piekarnicze, na które Lidl bardzi mocno stawia m.in. w Polsce. Z tym problemem zmaga się również m.in. Biedronka, która ze wzglądu na bardzo ograniczone powierzchnie musi pracować na niewielkich piecach, co ogranicza szerokość oferty odpiekanych produktów. Warto przypomnieć, że średnia powierzchnia sklepów Biedronka wzrosła z 610 mkw. w 2009 r. poprzez 630 mkw. w 2010 r. i 660 mkw. w 2011 roku do 690 mkw. w 2012 roku. W kolejnych latach powierzchnia sklepów nadal się powiększała. W portfolio Biedronki jest już coraz więcej sklepów o powierzchni ponad 1000 mkw.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kamil Nowak 28-02-2015, 16:25:
A mogliby poprawić reklacje z klientami i dostawcami, gdyby jak większość firm wyrazili chęć przystapienia do unijnego programu e-fakturomat.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH