REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Lidl ma problem z rejestracją znaku Deluxe. Wniosek odrzucony!

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 23-04-2015, 12:52
Lidl ma problem z rejestracją znaku Deluxe. Wniosek odrzucony!
fot. Lidl

Sieć Lidl złożyła do Urzędu ds. Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (OHIM) wniosek ws. rejestracji znaku towarowego graficznego DELUXE - dowiedział się portal dlahandlu.pl. Wniosek zostało jednak oddalony ze względu na "brak charakteru odróżniającego".

REKLAMA

Sąd I instancji UE (GC) utrzymał w mocy decyzję OHIM. Jeden z artykułów rozporządzenia nr 207/2009 w sprawie wspólnotowego znaku towarowego (WZT) zakazuje rejestracji znaków, które są pozbawione "charakteru odróżniającego".
Zdaniem sądu termin "deluxe" może być postrzegany przez konsumentów jako promocyjny lub reklamowy, którego celem jest wykazanie pozytywnych cech towarów tzn. że towar jest luksusowej jakości, przez co nie ma zdolności odróżniającej.
Nawet grafika i elementy graficzne oznaczenia "deluxe" (fatnazyjna czcionka, dolna część etykiety w kolorze srebrnym), w ocenie OHIM i Sądu I instacji nie mają "charakteru odróżniającego", a jedynie wskazują na luksusowy charakter znaku.
OHIM oraz Sąd stwierdził, że zgłoszony znak nie jest w stanie spełnić podstawowej funkcji znaku towarowego tj. nie wskazuje pochodzenia handlowego.
Firma nie odwołała się do Trybunału Sprawiedliwości UE, a zatem decyzja odmowna jest ostateczna.
Deluxe to marka własna, w ramach której Lidl sprzedaje produkty luksusowe.

 

 

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Luksusowy 24-04-2015, 13:41:
Miałem kiedyś Syrenę Deluxe. Miło ją wspominam :)
  • Kancelaria INSOLENS 24-04-2015, 10:26:
"Marka" to pojęcie potoczne, a nie prawne. Nie ma znaku równości między "marką" a "znakiem towarowym", który podlega ochronie. Dlatego dziennikarz może pisać o produktach "Deluxe" jako "marce własnej" Lidla i nie prowadzi to do "schizofrenii". Po prostu nie przysługuje tej "marce" taka ochrona prawną, jaką cieszy się znak towarowy.
  • Ttti 24-04-2015, 10:17:
Najpierw autor napisał, że Delux to nie jest znak towarowy a niżej pisze że jest to marka Sieci Lidl. Schizofrenia dziennikarska? To jest zwykłe słowo a nie marka.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH