Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lidl odpowiada aktywistom Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 20-10-2016, 15:50
Lidl odpowiada aktywistom Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie
Fot. shutterstock

Jak podała "Rzeczpospolita", aktywiści Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie zostawili ulotki w kiściach bananów w sklepach Lidla w Krakowie, Warszawie i Rzeszowie. Domagali się płacenia uczciwych cen dostawcom i respektowania praw człowieka oraz praw pracowniczych przez Lidl Polska. W odpowiedzi Lidl przesłał oświadczenie, w którym m.in. czytamy:  "Jako firma odpowiedzialna społecznie Lidl Polska obliguje wszystkich swoich dostawców do podpisania przyjętego przez nas kodeksu etycznego, będącego integralną częścią każdej umowy".

"Jako firma odpowiedzialna społecznie Lidl Polska obliguje wszystkich swoich dostawców do podpisania przyjętego przez nas kodeksu etycznego, będącego integralną częścią każdej umowy. Zgodnie z postanowieniami w nim zawartymi, wszyscy nasi dostawcy zobowiązują się do zachowania najwyższych standardów etycznych w swoich działaniach, w tym – przestrzegania przepisów ustawowych, zakazu pracy dzieci, zakazu pracy przymusowej, zapewnienie godnych warunków wynagrodzenia, zakazu dyskryminacji, zasad bezpieczeństwa i higieny w miejscu pracy oraz przepisów dotyczących ochrony środowiska" - czytamy w oświadczeniu sieci Lidl Polska.

"Firma Lidl jest liderem w swojej branży w zakresie gwarantowanych wysokich standardów pracy. Etyczne podejście do pracowników jest podstawą naszego działania, dlatego też oczekujemy, że firmy dostarczające produkty do naszej sieci będą kierowały się takimi samymi zasadami w swoim postępowaniu" - informuje Lidl.

"Czujemy się odpowiedzialni za otoczenie, w którym funkcjonujemy, dlatego też m. in. dokładamy starań, aby wiele z naszych produktów wyróżnionych zostało certyfikatami świadczącymi o wysokich standardach społecznych oraz ochronie środowiska naturalnego – takimi jak: EU ORGANIC BIO LOGO, Rainforest Alliance, UTZ oraz MSC. Każdego dnia oferujemy naszym klientom gamę produktów posiadającą te oznaczenia, dla przykładu są to: EU ORGANIC BIO LOGO np. banany, jabłka, marchew, produkty mleczne marki Biotrend, Rainforest Alliance np. wszystkie ananasy dostępne w sklepach naszej sieci czy też czekolada z migdałami marki Bellarom, certyfikat UTZ - wiele produktów marek własnych Lidl zawierających kakao lub masę kakaową np. czekolady Fin Carre, oraz MSC – sezonowo w naszej ofercie dostępne są liczne produkty rybne z tym certyfikatem." - czytamy w oświadczeniu.

"Warto podkreślić, że aktywnie wspieramy wzrost świadomości ekologicznej wśród konsumentów. Przekazujemy informacje dotyczące znaczenia proekologicznych certyfikatów oraz dobrych praktyk w zakresie ekologii, m.in. prowadziliśmy kampanię edukacyjną, tłumaczącą znaczenie certyfikacji UTZ na Facebooku oraz na stronie www.lidl.pl, a także w gazetkach reklamowych. Jesteśmy świadomi, że praca w zakresie zrównoważonego rozwoju jest procesem długofalowym, co obliguje nas do ciągłej pracy w tych obszarach" - podaje Lidl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.