Lidl ogranicza ofertę spożywczą w swoich e-sklepach w Europie
Lidl przestał sprzedawać wino w holenderskim sklepie internetowym. Następny ma być Lidl w Belgii. Winny asortyment na razie pozostaje w ofercie e-sklepu w Niemczech, ale sieć usunęła z oferty wszystkie artykuły żywnościowe i skupiła się na asortymencie non-food.

Przypomnijmy, że w Polsce e-sklep Lidla wystartował 5 kwietnia. Sieć wierzy, że za rok będzie w pierwszej piątce firm, które sprzedają artykuły non-food przez internet.
Na razie sieć będzie sprzedawać tylko artykuły przemysłowe, gdyż jak podkreślają przedstawiciele Lidla, na sprzedaży żywności przez internet bardzo trudno zarobić.
Lidl w Polsce testował zamówienia internetowe poprzez platformę Winnica Lidla, służącą do rezerwacji alkoholu przez internet (płatność i odbiór odbywają się w sklepach stacjonarnych). Na początku platforma oferowała 50 produktów, teraz jest ich 500. Firma podwoiła już obroty dedykowanej platformy.
Niedawno sieć podjęła decyzję o wycofaniu się z chińskiego rynku sprzedaży przez internet. Sieć sprzedawała swoje produkty na platformach Alibaba Tmall, JD.com i Netease Kaola.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.