Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Lidl Polska mocno stawia na marki własne. Czy to słuszna decyzja?

We wrześniu br. Lidl Polska startuje z nową kampanią silnie promującą marki własne sieci. Obecna strategia Lidla to mocny rozwój marek własnych. Czy jest ona słuszna? Czy sprawdzi się na polskim rynku?

Lidl Polska mocno stawia na marki własne. Czy to słuszna decyzja?
Fot. shutterstock

Skąd pomysł sieci Lidl Polska, aby mocno inwestować w rozwój marek własnych? Lidl postanowił sprawdzić, jak konsumenci zareagują na tzw. "ślepy test" konsumencki. Badani dostali do porównania produkty Lidla sprzedawane pod marką własną sieci oraz wyroby znanych marek. Jaki był efekt badań? Zdaniem większości respondentów produkty marek własnych Lidla są równie smaczne lub lepsze niż wyroby znanych marek [1].

Lidl przekonuje, że smak to nie jedyna zaleta produktów z kategorii private label – jest nią przede wszystkim stosunek ceny do jakości, i dlatego stawia na ich rozwój. Kluczem do sukcesu jest współpraca z dostawcami – sieć wspiera ich w rozwoju. W 2015 roku wartość eksportu polskich produktów marek własnych Lidla wyniosła aż 1 700 000 000 PLN.

Kolejnym powodem, który sprawił, że Lidl Polska zdecydował się promować marki własne są europejskie dane, które pokazują tendencję wzrostową marek własnych. Udział marek własnych w rynku europejskim wzrósł obecnie o niemal o 5 punktów procentowych w porównaniu do 2008 roku [2].

Innym argumentem przemawiającym według sieci Lidl za inwestowaniem w marki własne są obecne trendy konsumenckie.  Zgodnie z danymi GfK, dla 67 proc. klientów w Polsce najważniejszą rzeczą w marce jest to, czy jest warta swojej ceny. Coraz głośniej mówi się także o tzw. smart shoppingu, który polega m.in. na wybieraniu artykułów wysokiej jakości z adekwatną do niej ceną. Z jakością produktu ściśle wiąże się także to, co na etykiecie – według raportu Consumer Life, niemal 41 proc. konsumentów w Polsce weryfikuje skład artykułu zawsze lub prawie zawsze. Klienci kupują więc te produkty czy usługi, którym mogą zaufać (odpowiedź taką wskazało 58 proc. ankietowanych Polaków), a to zaufanie budują na podstawie weryfikowanej jakości [3]. 

Cena nadal jest ważna, a konsumenci chętnie korzystają z promocji, jednak zakupu najpotrzebniejszych produktów spożywczych nie odkładają do czasu ogłoszenia wyprzedaży (wskazanie 83 proc. respondentów). Jedynie 17 proc. respondentów wskazało, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy zdarzyło się im zaczekać z zakupem produktów spożywczych do czasu promocji. Jednocześnie ponad połowa (53,4 proc.) deklaruje, że w ciągu ostatniego kwartału zdarzyło im się częściej dokonywać zakupów w dyskontach [4].

Jak wynika z powyższych danych, klienci oczekują atrakcyjnych cen na co dzień, niezależnie od promocji, dlatego Lidl stawia na produkty marek własnych, dostępne w atrakcyjnych cenach w stałym asortymencie sieci. Firma obecnie ma w portfolio ponad 100 własnych brandów, w tym ponad 1 200 różnych produktów z kategorii: spożywczej, kosmetycznej, chemii gospodarczej i tekstylnej. 

więcej informacji:

Lidl RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • baraja 2016-09-07 08:43:45
    Widać wyraźnie, jak Lidl wręcz jawnie eliminuje markowe produkty. Przykład: masło Łaciate Ekstra, kosztuje 4,39 a obok po regularnej cenie kostka Pilos za 3,40. Jogurty Zott w regularnej cenie, podobne Pilos za kilkadzesiąt groszy. Nie lubię oskarżać, ale takie działania mieszczą się w pojęciu nieuczciwej konkurencji, a właściwa ustawa mówi też coś o dozwolonym wolumenie sprzedaży produktów pod własną marką.
  • znawca 2016-09-07 14:58:55
    Błagam, może chociaż słowo o składach?!
  • :/ 2016-09-07 16:20:40
    nie wiem po co w ogóle są im potrzebne marki producentów, chyba tylko dlatego, że jmd weszło trochę szerzej, na moje jmd i lidl powinni handlować tylko marką własną
  • eNDe 2016-09-08 10:39:39
    Niech Lidl wreszcie zacznie informować o pochodzeniu produktów, bo opis na wszystkich, że zostały wyprodukowane w Tarnowie Podgórnym jest mało śmieszny.
  • Sławek z Opola 2016-09-11 06:34:18
    Ja w Lidlu nie kupuje bo 90 procent towarów jest z Niemczech..... Niemcy pchają do Polski poprzez Lidla swój towar i jeszcze dostają ogromne dotacje na budowę nowych sklepów i jakoś komisja europejska się tym nie zajmuje... a naszymi stoczniami to od razu się zajmują i od razu likwidacja !!!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.225.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.