Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lidl Polska mocno stawia na marki własne. Czy to słuszna decyzja?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 06-09-2016, 14:31
Lidl Polska mocno stawia na marki własne. Czy to słuszna decyzja?
Fot. shutterstock

We wrześniu br. Lidl Polska startuje z nową kampanią silnie promującą marki własne sieci. Obecna strategia Lidla to mocny rozwój marek własnych. Czy jest ona słuszna? Czy sprawdzi się na polskim rynku?

Skąd pomysł sieci Lidl Polska, aby mocno inwestować w rozwój marek własnych? Lidl postanowił sprawdzić, jak konsumenci zareagują na tzw. "ślepy test" konsumencki. Badani dostali do porównania produkty Lidla sprzedawane pod marką własną sieci oraz wyroby znanych marek. Jaki był efekt badań? Zdaniem większości respondentów produkty marek własnych Lidla są równie smaczne lub lepsze niż wyroby znanych marek [1].

Lidl przekonuje, że smak to nie jedyna zaleta produktów z kategorii private label – jest nią przede wszystkim stosunek ceny do jakości, i dlatego stawia na ich rozwój. Kluczem do sukcesu jest współpraca z dostawcami – sieć wspiera ich w rozwoju. W 2015 roku wartość eksportu polskich produktów marek własnych Lidla wyniosła aż 1 700 000 000 PLN.

Kolejnym powodem, który sprawił, że Lidl Polska zdecydował się promować marki własne są europejskie dane, które pokazują tendencję wzrostową marek własnych. Udział marek własnych w rynku europejskim wzrósł obecnie o niemal o 5 punktów procentowych w porównaniu do 2008 roku [2].

Innym argumentem przemawiającym według sieci Lidl za inwestowaniem w marki własne są obecne trendy konsumenckie.  Zgodnie z danymi GfK, dla 67 proc. klientów w Polsce najważniejszą rzeczą w marce jest to, czy jest warta swojej ceny. Coraz głośniej mówi się także o tzw. smart shoppingu, który polega m.in. na wybieraniu artykułów wysokiej jakości z adekwatną do niej ceną. Z jakością produktu ściśle wiąże się także to, co na etykiecie – według raportu Consumer Life, niemal 41 proc. konsumentów w Polsce weryfikuje skład artykułu zawsze lub prawie zawsze. Klienci kupują więc te produkty czy usługi, którym mogą zaufać (odpowiedź taką wskazało 58 proc. ankietowanych Polaków), a to zaufanie budują na podstawie weryfikowanej jakości [3]. 

Cena nadal jest ważna, a konsumenci chętnie korzystają z promocji, jednak zakupu najpotrzebniejszych produktów spożywczych nie odkładają do czasu ogłoszenia wyprzedaży (wskazanie 83 proc. respondentów). Jedynie 17 proc. respondentów wskazało, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy zdarzyło się im zaczekać z zakupem produktów spożywczych do czasu promocji. Jednocześnie ponad połowa (53,4 proc.) deklaruje, że w ciągu ostatniego kwartału zdarzyło im się częściej dokonywać zakupów w dyskontach [4].

Jak wynika z powyższych danych, klienci oczekują atrakcyjnych cen na co dzień, niezależnie od promocji, dlatego Lidl stawia na produkty marek własnych, dostępne w atrakcyjnych cenach w stałym asortymencie sieci. Firma obecnie ma w portfolio ponad 100 własnych brandów, w tym ponad 1 200 różnych produktów z kategorii: spożywczej, kosmetycznej, chemii gospodarczej i tekstylnej. 

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Sławek z Opola 11-09-2016, 06:34:
Ja w Lidlu nie kupuje bo 90 procent towarów jest z Niemczech..... Niemcy pchają do Polski poprzez Lidla swój towar i jeszcze dostają ogromne dotacje na budowę nowych sklepów i jakoś komisja europejska się tym nie zajmuje... a naszymi stoczniami to od razu się zajmują i od razu likwidacja !!!!
  • eNDe 08-09-2016, 10:39:
Niech Lidl wreszcie zacznie informować o pochodzeniu produktów, bo opis na wszystkich, że zostały wyprodukowane w Tarnowie Podgórnym jest mało śmieszny.
  • :/ 07-09-2016, 16:20:
nie wiem po co w ogóle są im potrzebne marki producentów, chyba tylko dlatego, że jmd weszło trochę szerzej, na moje jmd i lidl powinni handlować tylko marką własną

Zobacz wszystkie komentarze (5)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH