Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Radosław Liberski, członek zarządu Lidl Polska: Lidl jest swego rodzaju trendsetterem na polskim rynku handlowym

  • Autor: ŁR, ŁS, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-05-2015, 10:13
Lidl Polska: My kreujemy trendy. Inni je kopiują
Radosław Liberski, członek zarządu Lidl Polska (fot. zelaznastudio.pl)

Lidl jest firmą innowacyjną, swego rodzaju trendsetterem na polskim rynku handlowym. Projekty wdrażane w naszej sieci znajdują wielu naśladowców - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Radosław Liberski, członek zarządu Lidl Polska. Jako przykłady wskazuje na rozwiązania takie, jak Ryneczek Lidla, piekarnię „Chrupiące z pieca” i szeroką ofertę działu z winami.

Zdaniem Radosława Liberskiego, aby w obecnych warunkach odnieść sukces na rynku handlowym, konieczne jest obecnie szerokie spojrzenie i dokładna analiza potrzeb konsumenta. Co z nich wynika? Między innymi fakt, że w tym momencie można już konkurować nie tylko ceną. – Nasza oferta pokazuje klientowi, że można oferować produkty wysokiej jakości w dobrej cenie, np.  wina, które oferujemy klientowi, były wcześniej niedostępne w tych cenach konsumentowi w Polsce – podkreśla członek zarządu Lidl Polska.

W tę strategię wpisują się także prowadzone przez dyskont akcje tematyczne oraz in-outowe. - Wiemy, że klient chce kupować artykuły akcyjne, jednak ta oferta musi być dobrze przygotowana i wyselekcjonowana. Część z artykułów akcyjnych ląduje ostatecznie w stałym asortymencie – zaznacza Liberski. Dodaje przy tym, że jego firma ma kilka kolejnych innowacyjnych pomysłów, które potwierdzą tezę, że to Lidl wytycza trendy na polskim rynku handlowym. - Szczegółów nie mogę jednak zdradzić. Dopiero gdy projekty zostaną wdrożone, będziemy mogli powiedzieć więcej - tłumaczy.

Przedstawiciel Lidla zwraca uwagę, że wszystkie działania podejmowane przez jego sieć mają dwa cele. – Z jednej strony koncentrujemy się na tym, aby klient, który przychodzi do Lidla pozostał lojalny i nadal nas odwiedzał. Z drugiej zaś, walczymy o nowego klienta. Chcemy go przyciągnąć a potem budować jego lojalność wobec naszych sklepów. Nasze wysiłki zmierzają do stanu, w którym jeśli klient zniechęcony do sklepów konkurencji trafi do nas, to już w Lidlu zostanie.

Radosław Liberski zapewnia, że prowadzone obecnie działania marketingowe nie zostaną ograniczone. - Cały czas musimy pokazywać klientom, jakie oferujemy towary; jaką mamy paletę produktów. W związku z bardzo częstymi akcjami tematycznymi, dobra komunikacja nabiera szczególnego znaczenia. Chcemy, aby klient wiedział, co w danym tygodniu będzie w naszych sklepach oferowane – wyjaśnia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl członek zarządu sieci Lidl.

Wygląda na to, że sieć nie planuje cięcia wydatków na reklamę i marketing. Zwłaszcza, że jak zapewnia nasz rozmówca, dyskont mocno stawia na „kulinarną edukację i inspirowanie konsumenta”. - Startując z tym projektem mieliśmy na celu pokazanie, że w prosty sposób można przygotować smaczne i ciekawe potrawy, jak z dobrej restauracji. Komunikacja obejmuje nie tylko przepisy, ale także filmy – wskazuje Liberski. - Jeśli oferujemy określone produkty w sklepie, to musimy również podpowiedzieć klientowi, co może z nich przyrządzić – dodaje.

Nie ukrywa także, że Lidl obserwuje i analizuje wszystko, co dzieje się na rynku e-sklepów. Jakkolwiek dyskont nie ma jeszcze sprecyzowanych planów związanych z otwarciem w Polsce sklepu internetowego. – W tej sprawie podejmiemy decyzję, kiedy przyjdzie odpowiednia chwila – stwierdza Liberski. Zaznacza, że uruchomienie e-sklepu na pewno nie nastąpi w tym roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (14)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • komenos 31-05-2015, 14:29:
Czy ja wiem, czy to taki obóz pracy? Na portalu pracowniczym gowork.pl/opinie_czytaj,1030 wiele osób sobie tego lidla chwali.
  • obiektywnie 17-05-2015, 20:46:
Niby rysuja trendy ale udzialy rynkowe niczego nie urywaja. Ladnie spakowane zawiniatko bez realnego przelozenia na zmiany rynkowe. Lidlowi w Polsce daleko do ich operacji europejskich chodzby Irlandii czy UK.
  • Maska 13-05-2015, 08:55:
Dlaczego Lidl jest obozem pracy ?

Zobacz wszystkie komentarze (14)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH