Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Lidl Polska pracuje nad czterema obszarami zrównoważonego rozwoju

Lidl Polska opublikował swój pierwszy raport wpływu, zgodny ze standardami GRI, w którym koncentruje się na ostatnich dwóch latach obrotowych. Sieć sprawdza w jaki sposób prowadzona przez nią działalność wpływa na tak ważne obszary jak zasoby i rolnictwo, przetwarzanie i łańcuch dostaw oraz klienci i społeczeństwo. Firma jako pierwsza sieć handlowa w Polsce przygotowała raport wpływu w standardzie GRI.

Lidl Polska pracuje nad czterema obszarami zrównoważonego rozwoju
fot. shutterstock

W Lidl Polska cele zrównoważonego rozwoju realizowane są w ramach strategii, a społeczna odpowiedzialność wpisana jest w kulturę organizacyjną i tożsamość firmy. CSR opiera się na 5 filarach działań na rzecz: pracowników, asortymentu, ekologii, społeczności lokalnych oraz dostawców.

Fundamentem podejścia do zarządzania opartego na zasadach odpowiedzialnego biznesu jest wnikliwa analiza wpływów społecznych, gospodarczych i środowiskowych oraz jakość i charakter relacji firmy z jej interesariuszami. Według Lidl Polska takie podejście przynosi korzyści zarówno samej firmie jak i jej otoczeniu.

Obszary zrównoważonego rozwoju dla Lidl Polska to:

1. Zasoby i rolnictwo

Lidl wdrożył serię polityk zakupowych, w których określa zasady i cele dotyczące pozyskania produktów pochodzenia roślinnego i zwierzęcego. Dotyczą one również świadomego odżywania oraz zrównoważonego zaopatrywania w takie artykuły jak: ryby i skorupiaki, jaja, kawa, herbata, kakao, olej palmowy, celuloza, kwiaty i rośliny. 

Troska o jakość i bezpieczeństwo produktów jest dla sieci Lidl priorytetem, dlatego w wyborze dostawców, w tym tych uprawiających rolę i hodujących zwierzęta, sieć kieruje się wysokimi standardami w zakresie jakości i bezpieczeństwa produktów. 

2. Przetwarzanie i łańcuch dostaw

Lidl Polska przyjął zobowiązanie, że do 2025 roku ograniczy zużycie plastiku w opakowaniach o 20%. Dotyczy to opakowań jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek własnych, które stanowią znaczącą część asortymentu Lidla. Kolejnym celem jest to iż , plastik wykorzystywany w opakowaniach marek własnych będzie w pełni nadawał się do recyklingu. Osiągnięcie celu będzie możliwe tylko dzięki działaniom zakrojonym na szeroką skalę.

W ciągu 2018 roku sieć zebrała ponad 80 000 ton makulatury i 3 200 ton tworzyw sztucznych, a do recyklingu zostało przekazane 7 ton zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego

Ilość makulatury zebrana w analizowanych 2 latach obrotowych i poddana recyklingowi, pozwoliła na uratowanie 2,8 miliona drzew, które są niezastąpione w walce z nadmiarem CO2. Każda tona odzyskanej makulatury to 26,5 tys. litrów wody zaoszczędzona w papierni.

3. Procesy Lidl Polska

więcej informacji:

Lidl RSS ALERT    /    Lidl Polska RSS ALERT    /    CSR RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.194.83
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.