Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lidl przy wsparciu Apple wdrożył system zarządzania sprzedażą

  • Autor: pr
  • Data: 08-04-2014, 23:30

Lidl Polska wdrożył innowacyjny system zarządzania sprzedażą. Lidl Mobile Office (LiMO), dedykowany urządzeniom iPad, został stworzony przy wsparciu firmy Apple i wprowadzony w sieci Lidl na skalę międzynarodową.

System LiMO zastąpił segregatory pełne dokumentów i stał się narzędziem pracy w sklepach Lidl w całym kraju. Nowa technologia stanowi wsparcie dla kierowników rejonu sprzedaży, dostarczając im zdalnie wszelkich informacji niezbędnych do organizacji i zarządzania procesami sprzedaży. System ujednolica wymianę danych, zastępując konieczność korzystania z dokumentów w tradycyjnej, papierowej formie.

Po ogromnym sukcesie tabletów na rynku konsumenckim, urządzenia te są coraz chętniej wykorzystywane także w biznesie. Ich niewątpliwą zaletą jest to, że łączą w sobie mobilność smartfona i możliwości łatwego przetwarzania danych, co pozwala na efektywną pracę zdalną. 

Lidl - jedna z najszybciej rozwijających się firm handlowych w Europie - dostrzegając potencjał zastosowania nowoczesnych technologii w procesie zarządzania sprzedażą, wdrożył w Polsce globalny system Lidl Mobile Office (LiMO). System opiera się na współpracy z urządzeniami iPad i aplikacjami własnymi zaprojektowanymi przy wsparciu firmy Apple. Dzięki wprowadzeniu LiMO wszyscy kierownicy rejonu sprzedaży (KRS) mają dostęp w czasie realnym do wszystkich dokumentów, jakich potrzebują w codziennej pracy (m.in. aktualne wskaźniki dotyczące obrotów, wytyczne organizacyjne, instrukcje dotyczące rozmieszczenia towaru w sklepach czy ofert specjalnych). Podobne urządzenia otrzymały osoby nadzorujące tzw. KRS-ów.

System ujednolica tym samym wymianę danych i zastępuje wysyłkę papierowych dokumentów, dając szybki dostęp do aktualnych danych w każdym miejscu i czasie. Cyfrowe i mobilne połączenie działu sprzedaży, centrów dystrybucyjnych i centrali zwiększa ponadto efektywność procesów, co oznacza większą oszczędność czasu dla kierowników rejonu sprzedaży. Tak uzyskane oszczędności czasowe mogą oni poświęcić na bardziej zindywidualizowany nadzór nad sklepami czy też na szkolenia pracowników.

Podstawą LiMO, oprócz łatwości obsługi, było w szczególności zapewnienie bezpieczeństwa systemu. W tym celu wdrożone zostały różne techniczne i organizacyjne środki bezpieczeństwa. Wrażliwe dane biznesowe są dostępne tylko online i są wyświetlane, lecz nie zapisywane na iPadzie. W przypadku utraty lub kradzieży urządzenie jest bezwartościowe.

Proces wdrażania systemu LiMO na skalę globalną rozpoczęto w 2010 roku w Niemczech, a w Polsce system został wdrożony pod koniec 2013 r. Obecnie jest on używany przez około 250 kierowników rejonu sprzedaży do zarządzania ponad 500 placówkami sieci w Polsce. W całej Europie przedstawiciele sieci pracują na 5000 iPadach, w tym w Polsce na 250 urządzeniach.

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl. Obecnie w wielu krajach Europy działa ponad 9000 sklepów tej marki, a w Polsce jest ich ponad 500.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 753) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH