Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Lidl: Redukujemy zużycie plastiku. Klienci mogą przyjść z własnymi opakowaniami

Jesteśmy firmą odpowiedzialną społecznie, dlatego decyzje związane z opakowaniami, w tym zwłaszcza z plastikiem, należą aktualnie do najważniejszych zmian wokół asortymentu produktów spożywczych oraz przemysłowych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Aleksandra Robaszkiewicz, Communications Manager Lidl Polska.

Lidl: Redukujemy zużycie plastiku. Klienci mogą przyjść z własnymi opakowaniami
fot. shutterstock

– Przyjęliśmy zobowiązanie o redukcji opakowań plastikowych marek Lidla o 20% do 2025 roku. To ambitny, ale nie jedyny cel w tym obszarze. Również do 2025 roku 100% plastiku użytego do produkcji opakowań marek własnych, będzie możliwe do poddania recyklingowi. W rzeczywistości już rozpoczęliśmy realizację tych postulatów – jest to długofalowy proces, który obejmuje znakomitą większość produktów marek Lidla – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Aleksandra Robaszkiewicz, Communications Manager Lidl Polska.

– W ramach realizacji naszych zobowiązań zredukowaliśmy plastikowe opakowania części warzyw i owoców dostępnych na Ryneczku Lidla, ograniczyliśmy również materiał PET w butelkach wody. Nasze butelki są teraz cieńsze, dzięki czemu w 2019 roku Lidl Polska oszczędzi 442 tony plastiku – to około 19 wypchanych po brzegi tirów – dodaje.

Tłumaczy, że klienci wybierając warzywa i owoce z Ryneczku Lidla czy pieczywo Chrupiące z pieca, mogą skorzystać z własnych opakowań. – Jednak w takiej sytuacji kasjer może poprosić klienta o wyjęcie produktów przed ich skasowaniem. Pracownik sklepu musi mieć pewność, jaki produkt jest naliczany, dlatego tak ważne jest dobre wyeksponowanie towaru w trakcie procesu kasowania – wyjaśnia Aleksandra Robaszkiewicz.

– Redukujemy zużycie plastiku w kilku obszarach naszej działalności – np. w zakresie jednorazowych naczyń plastikowych. Chociaż ustawodawca pozwala na sprzedaż tego typu produktów do 2021 roku, sieć Lidl Polska już teraz, w sezonie letnim 2019, zrezygnowała z ich dostępności na rzecz biodegradowalnych artykułów, tym samym będąc gotowym na tę zmianę już 2 lata wcześniej. Dzięki temu już w bieżącym sezonie Lidl wyeliminuje ok. 140 ton plastiku – mówi przedstawicielka sieci handlowej.

– W maju w ofercie sieci Lidl pojawiły się biodegradowalne tacki papierowe czy kubki jednorazowe, biodegradowalne słomki do napojów, sztućce biodegradowalne z polilaktydu z dodatkiem otrębów lub naturalne, wykonane bez obróbki chemicznej z surowców odnawialnych sztućce drewniane. Drewniane sztućce mają certyfikat FSC, a to oznacza, że drewno użyte do ich produkcji pochodzi z lasów gospodarowanych w sposób zrównoważony oraz odpowiedzialny – dodaje.

więcej informacji:

Lidl RSS ALERT    /    Lidl Polska RSS ALERT    /    Aleksandra Robaszkiewicz RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT    /    plastikowe opakowania RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.158.107
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.