Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lidl: TakeTask odpowiada na krytykę badania cen w sklepach sieci w Polsce i Niemczech

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 25-11-2017, 11:20
Lidl: TakeTask odpowiada na krytykę badania cen w sklepach sieci w Polsce i Niemczech
fot. shutterstock

- Pełne zestawienie porównujące asortyment sklepów byłoby niemożliwe do wykonania, gdyż w każdym kraju badana sieć bardzo szybko rotuje swój asortyment. W związku z tym, skupiliśmy się na znalezieniu niemal 100 odpowiedników poszczególnych produktów w Polsce i w Niemczech. I tym samym, zbadano zaledwie 5% całego towaru - tłumaczy Sebastian Starzyński, prezes TakeTask SA, która opublikowała badanie porównujące ceny wybranych produktów w niemieckich i polskich sklepach sieci Lidl.

Audyt wykonany przez agentów platformy TakeTask wykazał, że produkty marek własnych są w polskim Lidlu średnio o 10% droższe niż u naszych zachodnich sąsiadów. Koszyk z 86 identycznymi towarami różni się o blisko 60 zł. (czytaj więcej)

Krytyczną analizę omawianego badania przedstawił portal Bankier.pl. Autor tekstu ma zastrzeżenia m.in. do zastosowanej metodologii i wyciągniętych na tej podstawie wniosków (czytaj więcej)

Oświadczenie w związku z analizą Bankier.pl rozesłał do mediów Sebastian Starzyński, prezes TakeTask SA. Jak podkreśla, analizując wyniki badania, nie można generalizować, że w Polsce jest drożej, ponieważ nie przeanalizowano wszystkich towarów.

- Porównano ze sobą jedynie identyczne produkty, głównie marek własnych, w tym asortyment regionalny. Wszystkie badane artykuły miały te same kody kreskowe i były sprzedawane w całej Europie, w takim samym formacie. Pełne zestawienie porównujące asortyment sklepów byłoby niemożliwe do wykonania, gdyż w każdym kraju badana sieć bardzo szybko rotuje swój asortyment. W związku z tym, skupiliśmy się na znalezieniu niemal 100 odpowiedników poszczególnych produktów w Polsce i w Niemczech. I tym samym, zbadano zaledwie 5% całego towaru - dodaje.

W badaniu przeprowadzonym przez TakeTask 98% badanych produktów stanowiło markę własną, a 2% markę narodową. Struktura badanego towaru objęła asortyment typu „FOOD”, w ilości – 23% Wyroby Cukiernicze i Słodycze, 21% Żywność Przetworzona, 19% Nabiał, 17% Produkty Sypkie, 8% Napoje Alkoholowe, 8% Napoje Bezalkoholowe oraz 4% Mrożonki i Lody. Natomiast 50% gamy artykułów „NON FOOD” stanowiła Higiena Toaletowa. W drugiej połowie znalazło się 15% Karmy Dla Zwierząt, 11% Chemii Gospodarczej, 8% Art. Kosmetycznych Dla Dzieci, 5% Kosmetyków i Zapachów, 5% Środków Do Prania i Płukania, 3% Artykułów Dekoracyjnych oraz 3% Higieny Osobistej.

KOMENTARZE: (10)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • wixx 26-11-2017, 10:26:
To nie oszuści z Niemiec ustalają ceny w Lidlu,że jest drozej 100%,jak w Niemczech, tylko nasi experci od sprzedaży.
  • Krzysiek 26-11-2017, 09:33:
są lidl kaufland aldi ta sama kieszeń te same faktury za szyld co miesiąc by niemiaszki miały się lepiej
Myślicie że po to zniszczyli nasze sieci i sklepy by u siebie mieć drożej, przecież tam nikt nie płaci takiej prowizji za znaczek niemieckich marek jak w naszym kraju.
Wniosek jak nie muszę nie kupuje w w/w sklepikach i tyle
  • Al 26-11-2017, 09:23:
No tak,tu mamy lidla w którym jest drożej i jeszcze całą resztę marketów w Polsce gdzie są podobne ceny jak te w lidlu

Zobacz wszystkie komentarze (10)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 268) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.