Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Lidl: TakeTask odpowiada na krytykę badania cen w sklepach sieci w Polsce i Niemczech

- Pełne zestawienie porównujące asortyment sklepów byłoby niemożliwe do wykonania, gdyż w każdym kraju badana sieć bardzo szybko rotuje swój asortyment. W związku z tym, skupiliśmy się na znalezieniu niemal 100 odpowiedników poszczególnych produktów w Polsce i w Niemczech. I tym samym, zbadano zaledwie 5% całego towaru - tłumaczy Sebastian Starzyński, prezes TakeTask SA, która opublikowała badanie porównujące ceny wybranych produktów w niemieckich i polskich sklepach sieci Lidl.

Lidl: TakeTask odpowiada na krytykę badania cen w sklepach sieci w Polsce i Niemczech
fot. shutterstock

Audyt wykonany przez agentów platformy TakeTask wykazał, że produkty marek własnych są w polskim Lidlu średnio o 10% droższe niż u naszych zachodnich sąsiadów. Koszyk z 86 identycznymi towarami różni się o blisko 60 zł. (czytaj więcej)

Krytyczną analizę omawianego badania przedstawił portal Bankier.pl. Autor tekstu ma zastrzeżenia m.in. do zastosowanej metodologii i wyciągniętych na tej podstawie wniosków (czytaj więcej)

Oświadczenie w związku z analizą Bankier.pl rozesłał do mediów Sebastian Starzyński, prezes TakeTask SA. Jak podkreśla, analizując wyniki badania, nie można generalizować, że w Polsce jest drożej, ponieważ nie przeanalizowano wszystkich towarów.

- Porównano ze sobą jedynie identyczne produkty, głównie marek własnych, w tym asortyment regionalny. Wszystkie badane artykuły miały te same kody kreskowe i były sprzedawane w całej Europie, w takim samym formacie. Pełne zestawienie porównujące asortyment sklepów byłoby niemożliwe do wykonania, gdyż w każdym kraju badana sieć bardzo szybko rotuje swój asortyment. W związku z tym, skupiliśmy się na znalezieniu niemal 100 odpowiedników poszczególnych produktów w Polsce i w Niemczech. I tym samym, zbadano zaledwie 5% całego towaru - dodaje.

W badaniu przeprowadzonym przez TakeTask 98% badanych produktów stanowiło markę własną, a 2% markę narodową. Struktura badanego towaru objęła asortyment typu „FOOD”, w ilości – 23% Wyroby Cukiernicze i Słodycze, 21% Żywność Przetworzona, 19% Nabiał, 17% Produkty Sypkie, 8% Napoje Alkoholowe, 8% Napoje Bezalkoholowe oraz 4% Mrożonki i Lody. Natomiast 50% gamy artykułów „NON FOOD” stanowiła Higiena Toaletowa. W drugiej połowie znalazło się 15% Karmy Dla Zwierząt, 11% Chemii Gospodarczej, 8% Art. Kosmetycznych Dla Dzieci, 5% Kosmetyków i Zapachów, 5% Środków Do Prania i Płukania, 3% Artykułów Dekoracyjnych oraz 3% Higieny Osobistej.

więcej informacji:

Sebastian Starzyński RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    ABR Sesta RSS ALERT    /    TakeTask RSS ALERT    /    ceny w Lidlu RSS ALERT

KOMENTARZE (10)

  • Jan Smolarek 2017-11-25 20:12:30
    Aź wstyd, że ten cham Polak przedstawiciel Lidla pieprzy i farmazoni bromiąc obcy kapitał. Ta gnida zamiast pilnować interes Polaków broni oszustów z Niemiec.
  • Ola 2017-11-25 20:14:19
    Polski cham broni obcy kapitał
  • tadek 2017-11-25 20:46:49
    A czego było się spodziewać po Lidlu, musiał przecież bronić swojego, ale twardego wyniku z audytu nie przekrzyczy. Chociaż jak czytałem materiał, to tam było też sporo rzeczy pokazanych, że u nas są tańsze. Powinni raczej podziękować za reklamę, bo dawno takiej nie mieli :)
  • o.S.. 2017-11-25 21:24:48
    Lidl kilka lat temu miał atrakcyjny asortyment. Obecnie jakość towarów jest coraz niższa a ceny wyższe. Dobre produkty zniknęły a w ich mijsce pojawiły się miernej jakości jednocześnie ceny sugerują jakbyśmy mieli do czynienia z jakimś ekskluzywnym sklepem. Nieporozumienie...
  • kacek_lato 2017-11-25 21:49:18
    Autor z Bankiera raczej nie zrozumiał wyników badania, a tak jak dla mnie wszystko było jasne i czytelne, także stanowisko taketaska i jego prezesa - czyli osoby komentującej badanie. Lidl samo sobie jest winien w kwestii cen i tego nikt oprócz ich samych nie zmieni. Zostali zwyczajnie \"złapani\" na rozbieżności no i cóż z tego. Każda sieć robi jak jej pasuje.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.76.180
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.