Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lidl: TakeTask odpowiada na krytykę badania cen w sklepach sieci w Polsce i Niemczech

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 25-11-2017, 11:20
Lidl: TakeTask odpowiada na krytykę badania cen w sklepach sieci w Polsce i Niemczech
fot. shutterstock

- Pełne zestawienie porównujące asortyment sklepów byłoby niemożliwe do wykonania, gdyż w każdym kraju badana sieć bardzo szybko rotuje swój asortyment. W związku z tym, skupiliśmy się na znalezieniu niemal 100 odpowiedników poszczególnych produktów w Polsce i w Niemczech. I tym samym, zbadano zaledwie 5% całego towaru - tłumaczy Sebastian Starzyński, prezes TakeTask SA, która opublikowała badanie porównujące ceny wybranych produktów w niemieckich i polskich sklepach sieci Lidl.

Audyt wykonany przez agentów platformy TakeTask wykazał, że produkty marek własnych są w polskim Lidlu średnio o 10% droższe niż u naszych zachodnich sąsiadów. Koszyk z 86 identycznymi towarami różni się o blisko 60 zł. (czytaj więcej)

Krytyczną analizę omawianego badania przedstawił portal Bankier.pl. Autor tekstu ma zastrzeżenia m.in. do zastosowanej metodologii i wyciągniętych na tej podstawie wniosków (czytaj więcej)

Oświadczenie w związku z analizą Bankier.pl rozesłał do mediów Sebastian Starzyński, prezes TakeTask SA. Jak podkreśla, analizując wyniki badania, nie można generalizować, że w Polsce jest drożej, ponieważ nie przeanalizowano wszystkich towarów.

- Porównano ze sobą jedynie identyczne produkty, głównie marek własnych, w tym asortyment regionalny. Wszystkie badane artykuły miały te same kody kreskowe i były sprzedawane w całej Europie, w takim samym formacie. Pełne zestawienie porównujące asortyment sklepów byłoby niemożliwe do wykonania, gdyż w każdym kraju badana sieć bardzo szybko rotuje swój asortyment. W związku z tym, skupiliśmy się na znalezieniu niemal 100 odpowiedników poszczególnych produktów w Polsce i w Niemczech. I tym samym, zbadano zaledwie 5% całego towaru - dodaje.

W badaniu przeprowadzonym przez TakeTask 98% badanych produktów stanowiło markę własną, a 2% markę narodową. Struktura badanego towaru objęła asortyment typu „FOOD”, w ilości – 23% Wyroby Cukiernicze i Słodycze, 21% Żywność Przetworzona, 19% Nabiał, 17% Produkty Sypkie, 8% Napoje Alkoholowe, 8% Napoje Bezalkoholowe oraz 4% Mrożonki i Lody. Natomiast 50% gamy artykułów „NON FOOD” stanowiła Higiena Toaletowa. W drugiej połowie znalazło się 15% Karmy Dla Zwierząt, 11% Chemii Gospodarczej, 8% Art. Kosmetycznych Dla Dzieci, 5% Kosmetyków i Zapachów, 5% Środków Do Prania i Płukania, 3% Artykułów Dekoracyjnych oraz 3% Higieny Osobistej.

KOMENTARZE: (10)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • wixx 26-11-2017, 10:26:
To nie oszuści z Niemiec ustalają ceny w Lidlu,że jest drozej 100%,jak w Niemczech, tylko nasi experci od sprzedaży.
  • Krzysiek 26-11-2017, 09:33:
są lidl kaufland aldi ta sama kieszeń te same faktury za szyld co miesiąc by niemiaszki miały się lepiej
Myślicie że po to zniszczyli nasze sieci i sklepy by u siebie mieć drożej, przecież tam nikt nie płaci takiej prowizji za znaczek niemieckich marek jak w naszym kraju.
Wniosek jak nie muszę nie kupuje w w/w sklepikach i tyle
  • Al 26-11-2017, 09:23:
No tak,tu mamy lidla w którym jest drożej i jeszcze całą resztę marketów w Polsce gdzie są podobne ceny jak te w lidlu

Zobacz wszystkie komentarze (10)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 860) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH