REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Lidl ucieka z Polski

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 23-04-2008, 08:02
Lidl ucieka z Polski

Niemiecka centrala szuka chętnych na sieć Lidl w Polsce. Właściciela zmieni 260 sklepów, a wartość transakcji może sięgnąć 250 milionów euro - donosi Rzeczpospolita.

REKLAMA

Głównym kandydatem do przejęcia jest niemiecki Aldi, który niedawno otworzył pierwsze sklepy w naszym kraju. Jednak do gry o sklepy Lidla włączy się także według informacji "Rz" francuska grupa Auchan, która poza hipermarketami prowadzi w Polsce supermarkety Elea oraz dopiero rozwija nową sieć dyskontową A-Tak.

- Nie komentujemy naszych planów inwestycyjnych - mówi Dorota Patejko, dyrektor komunikacji Auchan Polska. Polski oddział i centrala Lidla odmówiły komentarza. - Nie udzielamy żadnych informacji dotyczących wewnętrznych spraw firmy - stwierdziła zaś Marzena Cielek z polskiego oddziału Aldiego.

Wynika z tego, że lista chętnych do przejęcia Lidla dopiero się tworzy. Sieć, podobnie jak działające również w naszym kraju hipermarkety Kaufland, należy do grupy Schwarz, której roczne przychody wynoszą ok. 50 mld euro. Grupa z siecią dyskontową ma kłopoty nie tylko w Polsce - niemiecka prasa pisała już, że Lidl wycofa się też z rynku norweskiego. - Mimo szacunków, które wskazują na słabe wyniki sieci Lidl, spodziewaliśmy się, iż detalista zostanie w Polsce jeszcze przez pewien czas - mówi Małgorzata Machnicka, analityk z firmy badawczej PMR. - Aldi wygląda na najpoważniejszego kandydata do tego przejęcia - rozwija się w Polsce bardzo wolno, kilkakrotnie przesuwał termin debiutu, a jeśli nie chce być firmą z marginalnym udziałem rynkowym, nie obejdzie się bez przejęcia znaczącej sieci. Rozwój organiczny w Polsce trwa zbyt długo, a konkurencja o wolne lokalizacje jest coraz większa - dodaje.

Lidl już od dłuższego czasu wskazywany był jako jeden z kolejnych graczy, który zniknie z Polski. W ciągu ostatnich dwóch lat podobne decyzje podjęły holenderski Ahold, niemiecki Plus czy francuskie Geant i Leader Price. Niemiecka sieć, mimo ogromnego potencjału naszego rynku, rozwija się bowiem wolno - ma ponad 260 sklepów, a jej szacunkowe przychody w 2007 r. wzrosły o kilkanaście procent, do 1,88 mld zł, podczas gdy u konkurencji nie zaskakuje nawet tempo dwukrotnie wyższe.

Lidlowi wiedzie się słabo, mimo że kanał dyskontowy jest jednym z najdynamiczniej się rozwijających w polskim handlu detalicznym. Jak prognozuje firma badawcza Euromonitor International, w ciągu najbliższych czterech lat wartość zakupów w sieciach dyskontowych wzrośnie o 20 proc., do 17,1 mld zł. Liderem z ponad 1 tys. sklepów jest Biedronka, po sprzedaniu Lidla na tym rynku zostaną tylko duński Netto i Aldi.

Lidl dementuje: nie wycofamy się z Polski!

fot. wikipedia

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 409) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH