Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lidl ucieka z Polski

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 23-04-2008, 08:02
Lidl ucieka z Polski

Niemiecka centrala szuka chętnych na sieć Lidl w Polsce. Właściciela zmieni 260 sklepów, a wartość transakcji może sięgnąć 250 milionów euro - donosi Rzeczpospolita.

Głównym kandydatem do przejęcia jest niemiecki Aldi, który niedawno otworzył pierwsze sklepy w naszym kraju. Jednak do gry o sklepy Lidla włączy się także według informacji "Rz" francuska grupa Auchan, która poza hipermarketami prowadzi w Polsce supermarkety Elea oraz dopiero rozwija nową sieć dyskontową A-Tak.

- Nie komentujemy naszych planów inwestycyjnych - mówi Dorota Patejko, dyrektor komunikacji Auchan Polska. Polski oddział i centrala Lidla odmówiły komentarza. - Nie udzielamy żadnych informacji dotyczących wewnętrznych spraw firmy - stwierdziła zaś Marzena Cielek z polskiego oddziału Aldiego.

Wynika z tego, że lista chętnych do przejęcia Lidla dopiero się tworzy. Sieć, podobnie jak działające również w naszym kraju hipermarkety Kaufland, należy do grupy Schwarz, której roczne przychody wynoszą ok. 50 mld euro. Grupa z siecią dyskontową ma kłopoty nie tylko w Polsce - niemiecka prasa pisała już, że Lidl wycofa się też z rynku norweskiego. - Mimo szacunków, które wskazują na słabe wyniki sieci Lidl, spodziewaliśmy się, iż detalista zostanie w Polsce jeszcze przez pewien czas - mówi Małgorzata Machnicka, analityk z firmy badawczej PMR. - Aldi wygląda na najpoważniejszego kandydata do tego przejęcia - rozwija się w Polsce bardzo wolno, kilkakrotnie przesuwał termin debiutu, a jeśli nie chce być firmą z marginalnym udziałem rynkowym, nie obejdzie się bez przejęcia znaczącej sieci. Rozwój organiczny w Polsce trwa zbyt długo, a konkurencja o wolne lokalizacje jest coraz większa - dodaje.

Lidl już od dłuższego czasu wskazywany był jako jeden z kolejnych graczy, który zniknie z Polski. W ciągu ostatnich dwóch lat podobne decyzje podjęły holenderski Ahold, niemiecki Plus czy francuskie Geant i Leader Price. Niemiecka sieć, mimo ogromnego potencjału naszego rynku, rozwija się bowiem wolno - ma ponad 260 sklepów, a jej szacunkowe przychody w 2007 r. wzrosły o kilkanaście procent, do 1,88 mld zł, podczas gdy u konkurencji nie zaskakuje nawet tempo dwukrotnie wyższe.

Lidlowi wiedzie się słabo, mimo że kanał dyskontowy jest jednym z najdynamiczniej się rozwijających w polskim handlu detalicznym. Jak prognozuje firma badawcza Euromonitor International, w ciągu najbliższych czterech lat wartość zakupów w sieciach dyskontowych wzrośnie o 20 proc., do 17,1 mld zł. Liderem z ponad 1 tys. sklepów jest Biedronka, po sprzedaniu Lidla na tym rynku zostaną tylko duński Netto i Aldi.

Lidl dementuje: nie wycofamy się z Polski!

fot. wikipedia

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH