Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Lidl w 2019 roku zredukuje zużycie plastiku o 800 ton

Sieć Lidl Polska zobowiązała się, że do 2025 r. ograniczy zużycie plastiku o 20% w opakowaniach marek własnych a także zapewnia, że do 2025 r. wszystkie plastikowe opakowania marek Lidla będą nadawały się do recyklingu.

Lidl w 2019 roku zredukuje zużycie plastiku o 800 ton
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 10-09-2019, 12:07

Lidl w I połowie 2018 roku ogłosił informację o przyjęciu zobowiązania, w którym zakłada, że do 2025 r. ograniczy zużycie plastiku o 20%. Zobowiązanie to dotyczy opakowań jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla, które stanowią znaczą cześć asortymentu sieci, oraz, że do 2025 r. wszystkie plastikowe opakowania marek Lidla będą możliwe do recyklingu.

Obecnie rozpoczyna się szeroko zakrojona kampania, w której Lidl Polska informuje o efektach swoich dotychczasowych działań oraz podkreśla, że wybory nas wszystkich mają ogromny wpływ na stan środowiska. 

Lidl Polska w 2019 roku zredukuje zużycie plastiku aż o 800 ton, a osiągnie to przez:

  • 442 tony plastiku mniej dzięki redukcji materiału PET w butelkach wody Saguaro.
  • 217 ton plastiku mniej dzięki stopniowej redukcji materiału, z którego produkowane są opakowaniom mięsa i drobiu.
  • 150 ton plastiku mniej dzięki warzywom i owocom sprzedawanych luzem, bez plastikowej folii - w ramach oferty „Ryneczku Lidla” produkty do niedawna sprzedawane wyłącznie w opakowaniach, takie jak cytryny, pomarańcze, grapefruity, mandarynki, włoszczyzna, pory, buraki, cebule, czosnek, kurkuma, aktualnie, są dostępne bez nich.

Lżejsze butelki i opakowania na mięso a także sprzedaż owoców i warzyw luzem to tylko część rozwiązań Lidla prowadzący do wyznaczonego celu. Wiosną tego roku sieć wprowadziła na rynek warzywa i owoce w opakowaniach biodegradowalnych oraz kompostowalnych przemysłowo. Opracowana przez sieć technologia to opakowania, które są możliwe do kompostowania przemysłowego, dzięki użyciu do jego produkcji surowców pochodzenia roślinnego.

Kolejnym krokiem jest wycofanie ze wszystkich sklepów Lidl plastikowych naczyń jednorazowych. Chociaż Ustawodawca pozwala na sprzedaż jednorazowych naczyń plastikowych do 2021 r., sieć Lidl Polska już w sezonie letnim 2019, zrezygnowała z ich dostępności na rzecz biodegradowalnych artykułów, tym samym będąc gotowym na tę zmianę już 2 lata wcześniej. Dzięki temu już w bieżącym sezonie Lidl wyeliminuje kolejne ok. 140 ton plastiku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Lidl RSS ALERT    /    Lidl Polska RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.86.175.16
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.