Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lidl wkracza mocniej w odzież, bo co trzeci Polak kupuje ją w marketach

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 14-03-2014, 14:19

Lidl coraz bardziej wkracza w segment odzieżowy, a potencjał sieci jest bardzo duży. Jak pokazują dane, rynek odzieżowy w Polsce jest wart przeszło 30 mld zł. Z badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie Lidl Polska wynika zaś, że już co trzeci Polak kupuje odzież i obuwie w marketach.

Do sklepów Lidl trafiła właśnie wiosenna kolekcja ,,See you in Rome'', której towarzyszy wydanie katalogu modowego tzw. lookbooka. Zdjęcia do lookbooka zostały zrobione w Rzymie, który był inspiracją dla kolekcji.

Coraz większy wpływ na to, co nosimy, mają sieci handlowe, które chcą być zakupową alternatywą przede wszystkim dla popularnych sklepów odzieżowych.

W ciągu 11 lat funkcjonowania Lidl na polskim rynku udział sprzedaży ubrań w całym asortymencie sieci systematycznie rośnie. Wpływ na to ma zwiększające się zaufanie do marek własnych jak i duże zainteresowanie dodatkowymi ofertami specjalnymi, takimi jak torebki i galanteria skórzana Wittchen.

Jak pokazują najnowsze badania, przeprowadzone przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie sieci Lidl Polska, już co trzeci Polak kupuje odzież i obuwie w marketach. Najwięcej respondentów, spośród dokonujących zakupu w marketach, kupuje tam odzież codziennego użytku (70%). Trochę rzadziej badani deklarują zakup butów (58%) czy odzieży dziecięcej (52%). Mniej niż połowa deklaruje zakup odzieży sportowej (44%) czy bielizny (43%). 

Kobiety znacznie chętniej kupują w marketach odzież dziecięcą (61% kobiet w stosunku do 37% mężczyzn). Mężczyźni natomiast częściej wybierają market na miejsce zakupu obuwia (76%) i bielizny (52%). 

W badaniu zapytano też Polaków o sposób, w jaki podejmują decyzje zakupowe. Zdecydowana większość respondentów deklaruje, że dokonuje zakupów odzieżowo-obuwniczych racjonalnie, kalkulując stosunek ceny do jakości (77%).

Z drugiej strony ponad 40% przyznaje, że zdarza się im dokonywać zakupów produktów tej kategorii pod wpływem impulsu lub promocji. Nie dziwi fakt, że do takich zachowań częściej przyznawały się kobiety (54%) niż mężczyźni (32%).

- Świadomość konsumentów rośnie - coraz lepiej wiemy, co i gdzie chcemy kupić, a nasze decyzje są bardziej przemyślane i racjonalne. Klienci poszukują najkorzystniejszej oferty, która ma najlepszy stosunek ceny do jakości - mówi Patrycja Kamińska, PR Manager Lidl Polska.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 820) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH