Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Lidl wprowadza naczynia jednorazowe biodegradowalne

Lidl Polska rezygnuje z plastikowych słomek, sztućców i kubeczków i w zamian na nadchodzący sezon grillowy proponuje np. sztućce biodegradowalne z dodatkiem otrębów lub talerze papierowe biodegradowalne. Od maja produkty pojawią się we wszystkich sklepach sieci.

Lidl wprowadza naczynia jednorazowe biodegradowalne
fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 19-04-2019, 09:44

Chociaż ustawodawca pozwala na sprzedaż jednorazowych naczyń plastikowych do 2021 r., sieć Lidl Polska w sezonie letnim 2019, zrezygnowała z ich dostępności na rzecz biodegradowalnych artykułów, tym samym będąc gotowym na tę zmianę dwa lata wcześniej. Dzięki temu w bieżącym sezonie Lidl wyeliminuje ok. 140 ton plastiku.

W sezonie grillowym 2019 nie znajdziemy więc w sklepach Lidla plastikowych naczyń jednorazowych, które rozkładają się nawet do tysiąca lat, jak np. talerzyk plastikowy, natomiast pod marką Grill&Fun możemy kupić tylko naczynia i sztućce, które są w pełni biodergadowalne (opakowania produktów, z wyjątkiem opakowania od drewnianych sztućców, nie ulegają biodegradacji – powinny zostać wyrzucone do odpowiedniego kontenera na surowce wtórne).

Od maja w ofercie sieci Lidl pojawią się biodegradowalne tacki papierowe, które są wykonane w 100% z naturalnej celulozy i w warunkach kompostowalnych ulegną rozkładowi, czy kubki jednorazowe, które wykonano z celulozy z dodatkiem polilaktydu, który jest biodegradowalnym termoplastycznym poliestrem, wytwarzanym z surowców odnawialnych. Do produkcji PLA najczęściej wykorzystywana jest kukurydza lub buraki cukrowe. Z polilaktydu wyprodukowano również biodegradowalne słomki do napojów.

W Lidlu znajdziemy też wybór sztućców, np. sztućce biodegradowalne z polilaktydu z dodatkiem otrębów lub naturalne, wykonane bez obróbki chemicznej z surowców odnawialnych sztućce drewniane. Drewniane sztućce mają certyfikat FSC, a to oznacza, że drewno użyte do ich produkcji pochodzi z lasów gospodarowanych w sposób zrównoważony oraz odpowiedzialny. 

Sieć przypomina, że akcesoria biodegradowalne wyrzuca się do odpowiedniego pojemnika, tj. na bio odpady, który najczęściej ma brązowy kolor.

W ubiegłym roku Lidl Polska przyjął zobowiązanie dotyczące redukcji plastiku, stawiając sobie kolejne, konkretne cele w trosce o ekologię i przyszłość naszej planety. Do 2025 r. sieć ograniczy zużycie plastiku o 20%. Zobowiązanie to dotyczy opakowań jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla, które stanowią znaczą część asortymentu Lidla oraz do tego czasu wszystkie plastikowe opakowania marek Lidla będą możliwe do recyklingu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Lidl RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Kas 2019-04-19 10:11:42
    Artykuł o Lidlu, a zdjęcie Biedronki :D
  • aga 2019-04-23 09:32:30
    Brawo Lidl! Kto następny na naszym rynku??
  • jan 2019-04-23 11:03:43
    Niezłe jaja, jeśli pisze się o Lidlu, a nawet wtedy reklamuje Biedronkę. Hi hi hi

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.87.147.184
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.