Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Lidl wprowadza wielorazowe torby na zakupy z recyklingu

Lidl Polska wprowadził do sprzedaży „wielokrotki” – wielorazowe torby na zakupy oznaczone certyfikatem Blue Angel, dzięki którym jest możliwe wyeliminowanie do 2 000 ton plastiku w ciągu roku. To kolejny krok sieci w drodze do gospodarki obiegu zamkniętego i realizacji przyjętych zobowiązań w zakresie redukcji plastiku w ramach strategii REset Plastic.

Lidl wprowadza wielorazowe torby na zakupy z recyklingu
fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 16-01-2020, 15:24

Sieć Lidl Polska konsekwentnie realizuje kolejne cele dotyczące redukcji plastiku, prowadzące do zmniejszenia wpływu na środowisko naturalne. Sieć właśnie wprowadziła do sklepów reklamówki i torby na zakupy wielokrotnego użytku, wykonane w 80 % z surowców z recyklingu i w 100 % nadające się do recyklingu.

Zachowanie najwyższych standardów produkcji toreb potwierdza certyfikat Blue Angel, który stanowi najbardziej uznane na świecie oznaczenie, skupione głównie na procesie przetwarzania surowców oraz produkcji towarów pod kątem ich wpływu na środowisko naturalne. Zmiany zauważymy na wszystkich plastikowych torbach na zakupy dostępnych w sieci Lidl. Wprowadzone zmiany w gramaturze i surowcu pozwolą zaoszczędzić do 2 000 ton plastiku w ciągu roku.

– Robiąc zakupy spożywcze korzystamy z toreb zazwyczaj od kilkunastu do kilkudziesięciu minut, zatem cykl życia produktu jest bardzo krótki. W ciągu roku w dalszym ciągu każdy z nas zużywa średnio 250-300 toreb – to ogromna ilość plastiku. Korzystając z toreb wiele razy jesteśmy w stanie znacznie ograniczyć jego wolumen. Pamiętajmy, by dokonywać świadomych wyborów i by „wielkorotki” towarzyszyły nam zawsze podczas robienia zakupów – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communication, Lidl Polska.

Grupa Schwarz, do której należą Lidl i Kaufland, jest jednym z największych detalistów na arenie międzynarodowej. Mając świadomość odpowiedzialności za środowisko, Grupa opracowała całościową strategię REset Plastic obejmującą pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowację i edukację. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

REset Plastic RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    Kaufland RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT    /    CSR RSS ALERT    /    torby na zakupy RSS ALERT    /    recycling RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.214.224.224
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.