Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lidl wspiera zrównoważone rybołówstwo

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 12-02-2014, 17:40

Lidl zdobył 2. miejsce w rankingu detalistów Greenpeace, który organizacja opracowała na podstawie strategii sieci handlowych w zakresie pozyskiwania ryb, produktów rybnych i owoców morza. Taka pozycja sieci w rankingu jest potwierdzeniem konsekwencji sieci we wspieraniu zrównoważonego rybołówstwa.

Ranking Greenpeace ma na celu ułatwienie konsumentom wyboru miejsca zakupu ryb, produktów rybnych czy owoców morza. 

Detalistów oceniono biorąc pod uwagę kryteria takie jak odpowiedzialna polityka zakupu oraz jej zastosowanie w praktyce, identyfikowalność rozumiana jako zasób wiedzy posiadany przez detalistę, który pozwala prześledzić cały łańcuch produkcyjny, oraz zapewnienie dostępu do informacji klientom.

Wyniki rankingu Greenpeace są podpowiedzią dla tych konsumentów, którzy chcą kupować ryby i owoce morza odpowiedzialnie, tzn. mając na uwadze zachowanie oraz odbudowanie naturalnego bogactwa ekosystemów mórz i oceanów. Dzięki wybieraniu odpowiedzialnych detalistów klienci mogą bowiem realnie przyczyniać się do poprawy stanu mórz i oceanów podczas codziennych zakupów.

Lidl jest liderem polskiego rynku we wdrażaniu strategii odpowiedzialnego pozyskiwania ryb i owoców morza. Sieć współpracuje tylko z tymi dostawcami, którzy spełniają wytyczne zawarte w sformułowanej i wdrożonej polityce zakupu ryb i skorupiaków.

Lidl unika sprzedaży gatunków ryb i owoców morza zagrożonych wyginięciem. Już kilka lat temu ze sklepów sieci całkowicie wycofano takie gatunki jak rekin, miecznik, okoń czerwony oraz węgorz, które znalazły się między innymi na „Czerwonej liście gatunków morskich", opublikowanej przez Greenpeace. Natomiast w sprzedaży sieci dostępne są produkty z certyfikatem MSC, który jest gwarancją połowu przyjaznego dla środowiska. Wyniki tegorocznego rankingu Greenpeace są więc potwierdzeniem konsekwencji działania sieci Lidl, która po raz kolejny znalazła się w ścisłej czołówce zestawienia, zdobywając 74 punkty na 100 możliwych.

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalności na terenie całej Europy. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje około 9000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 500.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH