Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lidl wydaje sześć razy więcej na reklamę niż Kaufland

  • Autor: wirtualnemedia.pl
  • Data: 18-02-2014, 10:22

W 2013 roku cennikowe wydatki na reklamy hipermarketów i dyskontów (bez internetu) wzrosły o 31 proc. Największymi reklamodawcami pozostały Lidl Polska i Jeronimo Martins Dystrybucja (właściciel Biedronki), a bardzo duży wzrost budżetu zanotowało Tesco Polska - czytamy na portalu wirtualnemedia.pl.

Z danych Kantar Media opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w ub.r. wydatki sklepów wielobranżowych na reklamy (bez uwzględnienia internetu) wyniosły nieco ponad miliard złotych, o 237,9 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 31 proc.
W tym miliardzie 744,7 mln zł stanowiły budżety dyskontów i sklepów o małej powierzchni (po wzroście w skali roku o 149,3 mln zł, czyli o 25,1 proc.), a 261,1 mln zł - wydatki hipermarketów (które zwiększyły się o 88,6 mln zł, czyli aż o 51,3 proc.).

Zdecydowanie największym marketerem pozostał Lidl Polska, którego cennikowe inwestycje reklamowe w ub.r. zamknęły się kwotą 377,5 mln zł.
Budżet reklamowy zwiększyło też Jeronimo Martins Dystrybucja, ale słabiej niż Lidl. Cennikowe wydatki właściciela Biedronki wyniosły 207,5 mln zł, o 29,9 mln zł więcej niż w 2012 roku (to wzrost o 16,8 proc.).

Z kolei Tesco Polska cennikowo przeznaczyło w 2013 roku na reklamy 150,6 mln zł, po wzroście o 86,5 proc. w skali roku.
Wydatki reklamowe Kauflandu wzrosły w skali roku o 10,9 mln zł (to 21,8 proc. w górę), do 61 mln zł.
Za to wydatki ITM Polska, właściciela sklepów Intermarche, zmalały w ub.r. o 7,9 mln zł (to spadek o 16,7 proc.) i wyniosły 39,3 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • feri 19-02-2014, 11:14:
i po co ? jeśli będą mieli dobre towary w dobrych cenach , obronią się bez tych wyrzuconych w błoto milionach. A efekt nachalnej reklamy jest dokładnie odwrotny do oczekiwan-jesli cos reklamuje się na okrągło, nachalnie właśnie, jeśli reklama wyskakuje już każdemu z lodówki na dzień dobry, to znaczy ,że produkt jest mooocno badziewiasty i trzeba go wypchnąć , albo , że firma cienko przedzie, dlatego reklama to ostatnia deska ratunku!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 256) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH