Lidl wyeksportował polskie produkty na sumę 700 mln zł

W tym roku eksport żywności przekroczy 15 mld euro. Coraz częściej producentom pomagają sieci handlowe - pisze "Rzeczpospolilta".
Jak dowiedziała się "Rzeczpospolita", tylko sieć Lidl w 2010 r. wysłała do sklepów na zagranicznych rynkach polskie produkty za 700 mln zł, 25 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym spodziewa się także dwucyfrowego tempa wzrostu. Chodzi o ponad 100 polskich dostawców, którzy dzięki temu mogą dotrzeć na inne rynki w naszym regionie oraz do Danii, Francji czy Wielkiej Brytanii.
93 proc. tych produktów stanowi żywność, np. mrożonki, lody, nabiał, wędliny oraz świeże mięso. - Tej firmie dostarczamy m.in. sery. W ciągu trzech ostatnich miesięcy było to ponad 550 ton - mówi "Rzeczpospolitej", Dariusz Sapiński, prezes SM Mlekovita.
Inne zagraniczne sieci działające w Polsce też mają podobne programy. Często także pomagają w kontaktach polskich producentów z zachodnimi centralami.

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!