Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Logistyczne wyzwania branży retail

Duże wyzwania przed operatorami logistycznymi stawia branża retail. Wynika to z potrzeby ogromnej elastyczności oraz konieczności specjalizacji.

Logistyczne wyzwania branży retail
Fot. Maciej Walenda, prezes zarządu DSV Solutions. Fot. Materiały prasowe

- Branża retail charakteryzuje się przede wszystkim częstą zmiennością, wymagającą dużej dynamiki operacji. Standardem na polskim rynku jest nierównomierne rozłożenie wolumenów oraz konieczność bardzo wysokiej elastyczności - opowiada Maciej Walenda, prezes zarządu DSV Solutions.

Jak dodaje w przypadku branży retail dodatkowo należy wziąć pod uwagę nieregularnie sezonowe szczyty, które często pojawiają się w oderwaniu od standardowego schematu oraz typowe dla tego rodzaju operacji dzienne zmiany wydawanych asortymentów. 

- Należy pamiętać o praktycznie dowolnej konfiguracji wydań i konieczności codziennej modyfikacji towarów do wydania. Jeśli do tego zestawu dołączymy ilości SKU sięgające często kilkunastu tysięcy, otrzymujemy pakiet wyzwań, które niewątpliwie wymagają dedykowanych kompetencji - przyznaje Walenda. 

Prezes zarządu DSV Solutions zwraca także uwagę, że obsługa branży retail zmienia się również wraz z ewolucją potrzeb sieci handlowych względem operatorów logistycznych. Ci ostatni stają przed dużym wyzwaniem.

- Szybko zmieniające się wymagania, stale rozszerzająca się skala elastyczności oraz nieustająca presja cenowa i optymalizacyjna to zestaw, z którym mogą mierzyć się wyłącznie eksperci logistyczni wyspecjalizowani w sektorze retail - podkreśla Walenda. Zaznacza jednak, że świadomość kompetencji po stronie klientów otwiera przed operatorami szereg dodatkowych możliwości. 

- Standardem staje się obecnie możliwość połączenia funkcji magazynu centralnego z szeroko zakrojonym serwisem przepakowań, czy też tworzenia dedykowanych rozwiązań. Często wykraczają one też poza tradycyjny pakiet rozwiązań logistycznych, takich jak choćby aplikacje mobilne, pozwalające na podgląd zapasu. Dodatkowo, co bardzo istotne, wieloletnie doświadczenie pozwala przewidywać wiele ruchów klienta, a ścisła współpraca z działami sprzedaży tworzy znacznie bardziej zaawansowany model współpracy - mówi prezes DSV.

Zwraca również uwagę na dynamicznie rozwijającą się obsługę kanałów sprzedaży online, co stanowi naturalną konsekwencję rozwoju m.in. sieci handlowych. 

- Każdy podmiot realizujący sprzedaż w pewnym momencie poszukuje rozwiązań wspierających odbiorcę online. Przewagą operatorów wyspecjalizowanych w sektorze retail jest z całą pewnością duże doświadczenie w regularnej obsłudze, które chociaż w części jest w stanie wspomagać projektowanie sprawnego rozwiązania dla kanałów elektronicznych - dodaje.

- Branża retail stawia przed operatorami logistycznymi cały szereg wyzwań. W ramach tej grupy klientów warto zauważyć całkowicie odmienne wymagania i specyfikę, co potwierdza jedynie, że współcześni operatorzy muszą posiadać szeroki zakres kompetencji i na podstawie własnych, różnorodnych doświadczeń dostosowywać rozwiązania do potrzeb konkretnego projektu - podsumowuje Maciej Walenda, prezes zarządu DSV Solutions.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

logistyka RSS ALERT    /    Maciej Walenda RSS ALERT    /    DSV Solutions RSS ALERT    /    retail RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.175.129
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.