Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Logo PKN Orlen pojawi się na stacjach koncernu w Niemczech i Czechach

PKN Orlen rusza w Niemczech i Czechach z kampanią reklamową, która ma podnieść rozpoznawalność marki płockiego koncernu. W pierwszej kolejności logo Orlenu pojawi się obok lokalnych marek na należących do spółki stacjach benzynowych w tych dwóch krajach.

Logo PKN Orlen pojawi się na stacjach koncernu w Niemczech i Czechach
fot. shutterstock

Autor: PAP
Data: 24-10-2019, 14:39

Jak podkreślał w czwartek na konferencji wynikowej za III kwartał 2019 r. wiceprezes ds. rozwoju Zbigniew Leszczyński, Orlen to marka globalna. "Zależy nam na budowie rozpoznawalności za granicą i czerpanie z tego korzyści" - mówił. W ramach kampanii logo Orlenu pojawi się obok marek Star i Benzina, pod którymi działają sieci stacji benzynowych Orlenu w Niemczech i Czechach.

Badania nad rozpoznawalnością będą prowadzone na bieżąco, a spółka przejdzie do rebrandingu zagranicznych sieci "najszybciej jak to będzie możliwe" - dodał Leszczyński. Podkreślił, że elementem sprzyjającym wzrostowi rozpoznawalności marki ma być dalsze zaangażowanie PKN Orlen w Formułę 1. Inwestycja w sponsoring sportowy okazała się bardzo dobra, mamy pozytywny zwrot i większe przychody w detalu - zaznaczył wiceprezes.

Wyniki za III kwartał 2019 r. przedstawiciele zarządu Orlenu uznali za bardzo dobre. Zysk operacyjny EBITDA LIFO wyniósł 3,2 mld zł, co oznacza wzrost o 800 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wynik EBITDA LIFO segmentu detalicznego był rekordowy i wyniósł 925 mln zł - 200 mln więcej niż w ubiegłym roku.

Przychody spadły o 4 proc. rok do roku, łączny wolumen sprzedaży wzrósł o 3 proc., do poziomu 11,4 mln ton, a w detalu wolumen wzrósł o 5 proc. w ujęciu rocznym.

Wiceprezes ds. finansowych Wiesław Protasewicz podkreślił, że zanotowano rekordowy przerób ropy na poziomie ponad 9 mln ton, a dodatkowo kontynuowano dalszą dywersyfikację zakupów; do Polski dotarły dwa transporty po 130 tys. ton ropy z Angoli. Z kolei mniejsze przychody wyjaśnił niższymi cenami sprzedawanych produktów, wynikającymi z niższych cen ropy.

Protasewicz wskazał, że nastąpił dalszy spadek cen gazu, który w ciągu roku potaniał o 50 proc. Wiąże się to z wysokim stanem zapasów gazu w magazynach, wzrostem produkcji energii z OZE oraz pewnymi oznakami spowolnienia na świecie. Przy spadku cen gazu ceny energii elektrycznej praktycznie się nie zmieniły, co pozytywnie wpłynęło na wyniki energetyki Orlenu - zaznaczył.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Orlen RSS ALERT    /    stacje paliw RSS ALERT    /    Niemcy RSS ALERT    /    Czechy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.226.244.70
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.