Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Lojalność konsumentów w Polsce jest bardzo niska

  • Autor: Magda Brzózka, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 16-05-2013, 12:45
Lojalność konsumentów w Polsce jest bardzo niska
Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji

Zdaniem Ryszarda Tomaszewskiego, prezesa Tesco, lojalność konsumentów w Polsce jest bardzo niska, konsument jest bardziej związany z marką produktów niż z konkretną siecią handlową. - Lojalność jest niska, trzeba dużo pieniędzy i dobrych programów lojalnościowych, by ją utrzymać - dodaje.

Zdaniem Krzysztofa Pawińskiego, prezesa Grupy Maspex, te zmiany w preferencjach konsumentów sprawiły, że znacząco wydłużył się cykl wprowadzania nowych produktów na rynek. - Jeszcze kilka lat temu wiedziałem po sześciu tygodniach, czy dany produkt się sprawdził, czy jednak należy zrezygnować z jego dystrybucji. Dziś na efekty trzeba czekać czasami nawet trzy lata. Takie duże podmioty jak Maspex mogą sobie na to pozwolić, jednak mali producenci często nie mają na to szansy, głównie ze względu na brak odpowiednich środków - dodaje Krzysztof Pawiński.

Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, twierdzi, że niski poziom lojalności polskich konsumentów należy powiązać ze strukturą handlu.

- Handel w Polsce jest bardzo zróżnicowany, działa tu bardzo wiele sklepów, w wielu różnych formatach, mamy szeroki asortyment produktów, dlatego polski klient jest naturalnie wędrujący i nielojalny. Wierzę jednak w lojalność produktową, podstawowe produkty są dostępne w wielu różnych sklepach czy formatach - dodaje.


 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • smakosz produktów naturalnych 19-05-2013, 21:38:
O czym ten człowiek mówi?! Lojalność konsumencka ? Przede wszystkim producent musi być lojalny wobec klienta!!! Taki "MLEKPOL" przejął mleczarnię Augustów , wygasił jej produkcję, zlikwidował wytwarzanie najlepszego na rynku białego sera "KLINEK" i zastąpił go swoim gniotem pod hasłem "Mlekpol".
Niech sami go jedzą, z prezesem Borawskim Edmundem na czele.
Drugi "hit" ze znakiem "Mlekpol" to "Maślanka mrągowska" ,która koło prawdziwej maślanki nawet nie stała! Zamieszane paskudztwo, szczepione bakteriami produkowanymi w warunkach stricte przemysłowych!
Smacznego Zarządzie Mlekpolu, niech się Wam to wszystko ładnie zwraca na Wasze garnitury!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.