Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Lokalizacje po Bomi poprawią wyniki Almy

W tym roku Alma chce powiększyć sieć swoich delikates‚ów o 8 lokalizacji, co oznacza dużo większą liczbę otwarć niż w 2012 r., gdy uruchomiono jedynie 2 nowe placówki. Trzy spośród‚ nowych delikates‚ów to dotychczasowe sklepy Bomi (Europlex Warszawa, Klif Warszawa i Gdynia).

Lokalizacje po Bomi poprawią wyniki Almy
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: pr
Data: 19-04-2013, 10:02

- W każdym z tych miejsc delikatesy działały od ponad 10 lat i dlatego naszym zdaniem lokalizacje te powinny mieć pozytywny wpływ już na tegoroczne rezultaty. Wyniki segmentu detalicznego mogą się poprawić ró‚wnież dzięki przeprowadzonej restrukturyzacji firmy Paradise Group. Oczekujemy też, że po rekordowym 2012 r. wyniki zależnej Krakchemii utrzymają się na wysokim poziomie. Dla rezultató‚w detalicznego biznesu Almy najważniejszy jest IV kwartał i dlatego sp‚łóce powinno pomó‚c spodziewane ożywienie gospodarcze w II pó‚łroczu - oceniają analitycy DM Millennium.

Od połowy 2012 r. Alma wprowadza produkty marki własnej Food & Joy. Prezes Jerzy Mazgaj w wypowiedzi dla PAP stwierdził, że pod koniec 2012 r. udział marki w sprzedaży wynosił 2% przy 150 produktach, natomiast docelowym poziomem jest 5% i ponad 300 produkt‚w. Przede wszystkim w związku z rozwojem marki własnej oczekujemy, że w tym roku marża brutto grupy wzrośnie o 0.5 p.p. r/r do 21.3%. W jednej z dotychczasowych lokalizacji Paradise Group w listopadzie rozpoczął się test nowego formatu convenience pod nazwą Food & Joy. W przypadku podjęcia decyzji o rozwoju nowej sieci, za kilka lat mogłaby ona osiągnąć skalę Krakowskiego Kredensu (w 2012 r. jej przychody przekroczyły 70 mln zł).

- Uważamy, że w tym roku wyniki grupy poprawią się na każdym poziomie, gł‚ównie dzięki kontynuacji poprawy w segmencie detalicznym i wciąż dobrym rezultatom hurtowej Krakchemii. Naszym zdaniem zdywersyfikowany model biznesu i duży portfel nieruchomości utrudniają wycenę Almy i dlatego w raporcie prezentujemy r‚ównież analizę szacunkowej wartości sumy części aktywó‚w, któ‚ra wskazuje na znaczące niedowartościowanie akcji (szacunkowa wycena to 43.0 zł na akcję). Na bazie wyceny metodami DCF i poró‚wnawczą ustaliliśmy cenę docelową akcji Almy na 37.5 zł i w związku z tym podwyższamy rekomendację do " Kupuj" - podsumowują analitycy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jerzy Mazgaj RSS ALERT    /    Bomi RSS ALERT    /    Alma Market RSS ALERT    /    Food and Joy RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    delikatesy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.93.74.227
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.