REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Londyn, Paryż i Moskwa najatrakcyjniejsze dla sieci handlowych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 04-12-2014, 18:55

Według najnowszego indeksu "Destination Europe 2015" opracowanego przez JLL pierwsza dwudziestka najatrakcyjniejszych miast w Europie dla sieci handlowych to (od najmocniejszego): Londyn, Paryż, Moskwa, Mediolan, Madryt, Rzym, Stambuł, Monachium, Berlin, Barcelona, Amsterdam, Hamburg, Sankt Petersburg, Praga, Warszawa, Kijów, Wiedeń, Bruksela, Düsseldorf oraz Frankfurt.

REKLAMA

Powierzchnie handlowe na New Bond Street w Londynie cechują najwyższe stawki najmu w Europie wynoszące nawet 12 300 euro za mkw. rocznie (1025 euro miesięcznie), co oznacza aż 42 proc. wzrost w porównaniu do 2012 r. Dla porównania stawki czynszów na Nowym Świecie w Warszawie wynoszą ok. 90 euro misięcznie.

- Warszawa znajduje się na 15 pozycji w Europie pod względem atrakcyjności dla międzynarodowych sieci handlowych, awansując z miejsca 19 sprzed dwóch lat. Stolica Polski wyprzedza takie lokalizacje jak Bruksela, Frankfurt czy Zurych - tłumaczy Anna Bartoszewicz-Wnuk, dyrektor Działu Badań Rynku i Doradztwa JLL w Polsce.

- Awans Warszawy w rankingu najbardziej atrakcyjnych lokalizacji dla międzynarodowych sieci handlowych wynika z kombinacji czynników takich jak ogólna stabilna sytuacja polityczna i gospodarcza kraju, silny popyt wewnętrzny czy rosnąca zamożność Polaków. Aglomerację warszawską charakteryzuje najwyższa w Polsce siła nabywcza - według GfK kształtująca się na poziomie 9 706 euro na osobę rocznie, a w samej stolicy - 10 478 euro , dynamiczny rozwój rynku mieszkaniowego oraz duże zainteresowanie deweloperów. Międzynarodowe sieci handlowe zwykle zaczynają swoją ekspansję w Polsce właśnie od Warszawy. W ciągu ostatnich dwóch lat sklepy uruchomiły tu takie marki jak m.in. Louis Vuitton, Hollister, Michael Kors czy Agent Provocateur - dodaje Anna Wysocka, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych JLL w Polsce.

Zara i H&M to marki, które są obecne na wszystkich 57 analizowanych w raporcie rynkach handlowych w Europie. Za nimi w zestawieniu znajdują się Mango, The Body Shop, Benetton czy Lush. Indeks 25 kluczowych sieci handlowych w Europie zdominowany jest właśnie przez marki ze średniej półki, za którymi plasują się marki z kategorii premium (m.in. Hugo Boss czy Diesel). Kategorię marek luksusowych reprezentują Louis Vuitton i Max Mara. Sieci pochodzące z USA stanowią 18 proc. najemców obecnych na europejskim rynku. Na drugim miejscu znalazły się marki włoskie, a na trzecim brytyjskie.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 403) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH