Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Londyn, Paryż i Moskwa najatrakcyjniejsze dla sieci handlowych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 04-12-2014, 18:55

Według najnowszego indeksu "Destination Europe 2015" opracowanego przez JLL pierwsza dwudziestka najatrakcyjniejszych miast w Europie dla sieci handlowych to (od najmocniejszego): Londyn, Paryż, Moskwa, Mediolan, Madryt, Rzym, Stambuł, Monachium, Berlin, Barcelona, Amsterdam, Hamburg, Sankt Petersburg, Praga, Warszawa, Kijów, Wiedeń, Bruksela, Düsseldorf oraz Frankfurt.

Powierzchnie handlowe na New Bond Street w Londynie cechują najwyższe stawki najmu w Europie wynoszące nawet 12 300 euro za mkw. rocznie (1025 euro miesięcznie), co oznacza aż 42 proc. wzrost w porównaniu do 2012 r. Dla porównania stawki czynszów na Nowym Świecie w Warszawie wynoszą ok. 90 euro misięcznie.

- Warszawa znajduje się na 15 pozycji w Europie pod względem atrakcyjności dla międzynarodowych sieci handlowych, awansując z miejsca 19 sprzed dwóch lat. Stolica Polski wyprzedza takie lokalizacje jak Bruksela, Frankfurt czy Zurych - tłumaczy Anna Bartoszewicz-Wnuk, dyrektor Działu Badań Rynku i Doradztwa JLL w Polsce.

- Awans Warszawy w rankingu najbardziej atrakcyjnych lokalizacji dla międzynarodowych sieci handlowych wynika z kombinacji czynników takich jak ogólna stabilna sytuacja polityczna i gospodarcza kraju, silny popyt wewnętrzny czy rosnąca zamożność Polaków. Aglomerację warszawską charakteryzuje najwyższa w Polsce siła nabywcza - według GfK kształtująca się na poziomie 9 706 euro na osobę rocznie, a w samej stolicy - 10 478 euro , dynamiczny rozwój rynku mieszkaniowego oraz duże zainteresowanie deweloperów. Międzynarodowe sieci handlowe zwykle zaczynają swoją ekspansję w Polsce właśnie od Warszawy. W ciągu ostatnich dwóch lat sklepy uruchomiły tu takie marki jak m.in. Louis Vuitton, Hollister, Michael Kors czy Agent Provocateur - dodaje Anna Wysocka, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych JLL w Polsce.

Zara i H&M to marki, które są obecne na wszystkich 57 analizowanych w raporcie rynkach handlowych w Europie. Za nimi w zestawieniu znajdują się Mango, The Body Shop, Benetton czy Lush. Indeks 25 kluczowych sieci handlowych w Europie zdominowany jest właśnie przez marki ze średniej półki, za którymi plasują się marki z kategorii premium (m.in. Hugo Boss czy Diesel). Kategorię marek luksusowych reprezentują Louis Vuitton i Max Mara. Sieci pochodzące z USA stanowią 18 proc. najemców obecnych na europejskim rynku. Na drugim miejscu znalazły się marki włoskie, a na trzecim brytyjskie.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH